دیدن و شنیدن رقص و صدای شکیرا که برای مردمش می خواند از عروسی خانواده استعمارگر انگلیسی مهم تر نیست؟
شکيرا علاوه بر آواز، تخصص خاص در رقص دارد و بسياری معتقدند که او شيوه و سبک خاص خود را در رقص کمر بوجود آورده و تاکنون چندين جايزه بين المللی را در آوازخوانی و رقص از آن خود کرده است.
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
شکيرا مورد غضب ملايان
همراه با آهنگی از اين آوازخوان
پنجم دسامبر 2007
شکيرا، آوازخوان مشهور کلمبيايی مورد غضب ملايان در افغانستان است. يکی از تلويزيون های خصوصی در افغانستان به دليل انتشار آهنگ او به مناسبت عيد فطر امسال، از سوی ملايان و وزارات فرهنگ اخطار دريافت کرد.
شکيرا علاوه بر آواز، تخصص خاص در رقص دارد و بسياری معتقدند که او شيوه و سبک خاص خود را در رقص کمر بوجود آورده و تاکنون چندين جايزه بين المللی را در آوازخوانی و رقص از آن خود کرده است.
پيامها
5 دسامبر 2007, 04:52, توسط احمد
خطاب به مدیر مسئول وب سایت :
پخش موضوعات مبتذل و مستهجن ،خلاف شئونات دینی و فرهنگی جامعه ما میباشد ، ضمنا"دقت داشته باشید که اینگونه بی مبالاتی ها، به شخصیت و اعتبار شما لطمه جدی وارد میکند و سنخیتی هم با رسالت فرهنگی و اطلاع رسانی شما ندارد . مخالفت با سانسورکه جزء شعارهای محوری صفحه انترنتی شماست در برخی موارد کاری پسندیده و قابل قبول است اما در جاهایی که باعث مفسده میشود
و میتواند مضر واقع شود ،به حکم عقل و منطق ، نباید به آن پرداخت .
شایسته است به این توصیه دوستانه ،اعتنا نمایید .
5 دسامبر 2007, 06:54, توسط کامران ميرهزار
سلام آقای احمد!
گرچه به نظر شما احترام می گذاريم اما در اين مورد تصميم با شما نيست و تصميم با گرداننده ی کابل پرس? است. نظر شما نظر وزارت حج و اوقاف يا وزارت فرهنگ به مديريت وزير طالب ما آقای خرم است که پيشتر در مواد اين چنينی به تلويزيون طلوع تاخته بود. آن چيزی که شما تصور می کنيد " مفسده" است برای ما موسيقی و هنر است و به آن " مفسده" نمی گوييم. هر کشوری فرهنگ خودش را دارد و ما وقتی که روی شبکه ی اينترنت کار می کنيم، لزومی نمی بينيم تنها در چارچوب قوانين افغانستان کار انجام دهيم. گرچه محورهای اصلی در کابل پرس افغانستان و مسايل آن است اما خوانندگان ما از کشورهای مختلف دنيا هستند.
درباره ی مساله ی فرهنگ در جامعه ی افغانستان نيز کمی با احتياط گپ بزنيد. اگر به نگاه بنيادگرايانه و بسته، فرهنگ می گوييد، ما نمی خواهيم چنين فرهنگی داشته باشيم. کابل پرس قرار نيست قوانين امارت اسلامی طالبان را و يا قوانين جمهوری اسلامی افغانستان را رعايت کند، وقتی که به گفته ی خواجه ی شيراز، خود، "چون به خلوت می روند آن کار ديگر می کنند". می توانيد اين جملات را به وزير فرهنگ طالب آقای کريم خرم گزارش دهيد.
همانطور که در ابتدا گفتم به نظر شما احترام می گذارم و اجازه بدهيد خوانندگان ديگر هم نظرات خود را ابراز کنند. شايد اين بهانه ای باشد برای آغاز بحث های جدی درباره ی ماهيت آن چيزی که شما به آن فرهنگ می گوييد و ما به آن بنيادگرايی، شما به آن مفسده می گوييد و ما به آن هنر.
آنلاین : کابل پرس
5 دسامبر 2007, 07:21, توسط مولاداد
"وقتی که روی شبکه ی اينترنت کار می کنيم، لزومی نمی بينيم تنها در چارچوب قوانين افغانستان کار انجام دهيم."
ایکاش دیگران نیز چنین بیاندیشند. خیلی مسوولین وبسایت ها فکر میکنند داخل وبسایت شان کابل / افغانستان است.
6 دسامبر 2007, 10:00, توسط احمد
عزیزم کامران سلام !
اگر دقت کرده باشید ،حرف من، توصیه دوستانه ای بیش نبود،من فکر نمی کنم لحن کلام من تحکمی ، تحمیلی و دستوری بوده باشد،مگر من گفتم تصمیم فعالیتهای شما و وبسایت شما با من است ؟ شما همیشه در مواجهه با آراء ونظریات مخالف ، اینگونه شتابزده عمل می کنید ؟
پیش داوری و قضاوت عجولانه ، هرگز کار پسندیده و معقولی نیست.
نظریات مرا با نظریات و عقاید آقای خرم وطالبان ، مقایسه و منتسب کردید ،حال آنکه من طالبان را جریانی منحرف و خائن به مبانی دینی و اعتقادی می دانم ومعتقدم ،برداشتهای نادرست آنان از اسلام و عملکرد غلط و خشن آنان در عرصه دین و مذهب باعث شده است تا امثال شما نسبت به اصول وشعایروارزشهای دینی ،حالت تهاجمی و تعرضی داشته باشید و از خطوط قرمز اساسات دینی ،عاصیانه به خود حق عبور بدهید و حد و مرزی بین مصلحت و مفسده قایل نشوید.
تصورنکنید مردم ما نمی فهمند فرهنگ چیست و بنیادگرایی کدام است ؟
مفسده چیست و هنر کدام است ؟
هنر یک مقوله دووجهی است ،یک روی آن مثبت و روی دیگر آن منفی است ، همانند خود انسان که در وجه مثبت می تواند به مقام خلیفه اللهی برسد و موجودی عزیز و مفید به حال خود و دیگران باشد اما در وجه منفی آن از هر درنده ای درنده تر می شود.
ایندفعه علاوه بر توصیه قبلی توصیه دیگری هم به شما می کنم و آن اینکه:
سعی کنید دچار بلند پروازی بی مورد نشوید ،جایگاه تخیلی انترنتی مافوق کشور،ملت ، فرهنگ وعرف و قانون وطن خودتان افغانستان عزیز،در عالم ذهن برای خود ترسیم و تصور نکنید تا گرفتار بی هویتی نشوید.
قدری هم به واقعیتهای پیرامون خود و جامعه خود توجه کنید.
8 دسامبر 2007, 06:37, توسط ذ بیح الله ناصری
اندر باب نظریهء دوست ِما آقائ میرهزار:
موضوع فرهنگ و بنیادگرایی بجای خودش... اما میپردازیم به موضوع هنر و سکس. در آثار شکیرا و مدونا تا جائیکه چشمم میبیند و گوشم میشنود، اندام هائ برهنهء زنان و کلمات تحریک آمیز ِجنسی اند نه چیزی دیگر (شاید چشمها و گوش هائ این حقیر ضعیفند و حکمت هائ نهفته در این آثار ناب هنری را نمیتوانند از صحنه هائ مستهجن تفکیک نمایند)...
خوب به هر صورت اگر هنر این باشد پس آثار آنعده از هنرمندان! که در گوشه و کنار این کرهء خاکی در عرصهء پورنوگرافی مصروفند، از جملهء شاهکار هائ هنرئ بشر در طول تاریخ بوده و منبعد جوانان میتوانند بجائ شف، شف (فلم هائ بالیودی ویا هالیودی با صحنه هائ سانسور شده ویا نیمه سانسور شده...) مستقیماً، شفتالو (فلم هائ پورنوگرافی) ببینند و وقتی راه حلی بهتر نیافتند (چونکه نه قدرت مالئ کافی را برای ازدواج دارند و نه هم دولتی که مجوز بزنس سنتر ها را صادر کند...) پس به ناچار به خود ارضایی روی آورند...
بلی در اینصورت جوانان نیز مصروفیت هائ سالم یافته و کمپنی هائ خدمت گزار ِغربی نیز به اهداف شان نزدیکتر میشوند... و علاوه بر آن در رشد ِافکار عامه و پیشرفت جوانان و نوجوانان در میادین ِعلمی و اکادمیک نیز موثر و مفید خواهد بود...
با احترام
5 دسامبر 2007, 10:29, توسط ناصر الدين منصوری
به نظر من با نشر اينطور آهنگ ها سايت کابل پريس متنوع تر و جذاب می شود. در کابل پريس ما همه اش مسايل خشک سياسی را می خوانيم که تنوع در آن احساس می شد.
5 دسامبر 2007, 11:38, توسط حمید
وظیفهء ملا همین است. آیا انتظار دیگری از ملا داشتن خود دال برخالی بودن ذهن ما نمیکند؟
اگر جامعه را در بست در اختیار ملا قرار بدهید، آن جامعه تبدیل میشود به جامعهء طالبانی. اما اگر جامعه را بدست شکیرا ها هم بسپارید ازان یک نایت کلپ میسازند که جز فحشا و خوشگذرانی دران چیز دیگری نخواهی یافت. میدان دادن به تمایلات نفسانی تا حدی که برکنش و پندار انسان ها حاکم گردد، جامعه را به تباهی میکشاند.
ملا در جامعه، نمایندهء اخلاق است. ملا برک است که باید وظیفهء خود را به موقع انجام بدهد. اما نه به اندازه یی که همه اختیار را بدست ملا (برک) بسپاریم تا جامعه را از رفتن و حرکت بدارد.
نه تنها درجوامع مسلمان، بلکه در تمام جوامع، مراجع دینی همین وظیفه را دارند. اگر تناسب و ارتباط متعادلی میان ملا و مکتی، روحانی و روشنفکر برقرار نگردد، جامعه ازتعادل میبرآید.
با وجودی که کلیسا تاهنوزهم نشق خود را درجامعهء غرب دارد، اما به خاطر تسلط بیشتر روشنفکری و لبیرالزم بر جامعه، جوامع غربی از احلاق تهی تر شده است.
روشنفکران ما باید همانگونه که "فرهنگ تحمل و مدارا" را برزبان می آورند در همه موارد آنرا در نظر داشته باشند.
اگر ما ملا را که رهبر اخلاق اجتماع است، نپذیریم، چگونه از او توقع داشته باشیم که ما را بپذیرند.
واما، آیا به راستی ملا ها شکیرا را مورد قهر و غضب قرار داده اند؟
به تصور بنده، ملا ها هیچ شناختی از شکیرا ندارند. آنها نشر آنچه را که سبب تضعیف اخلاق در جامعه میشود و بیحیایی را ترویج میکند، مورد غضب قرار داده باشند.
پرسش اینجاست که اگر ملا شکیرا را مورد غضب قرار ندهد، پس چه کند؟ دستار مولوی گری به سرش بگذارد؟
5 دسامبر 2007, 19:53
هادی احمدی!
ملا در اصل وظیفه خود، حفظ ارزشهای دینی و مذهبی هر جامعه را برعهده دارد و هر عاملی و یا علتی باعث تهدید این ارزشها شود ملاها وظیفه دارند که برای تضیف و از بین بردن این عوامل اقدام کنند ،بگفته حمید جان اگر ملا بر علیه شکیرا و ---- انتقاد نکنند پس چه کنند ؟ البته ناگفته نباید گذاشت که اگر کامران جان میگوید که این یک سایت خارج ا زافغانستان است باید این نکته را هم بپذیرد که هر جامعه فرهنگ متناسب به روحیه مردم خود را میپذیر در غیر انصورت باعث ناهمگونی فرهنگی میشود،به این معنا که جامعه ما هنوز پذیرای شکیرا و مایکل جکسن و غیره نمیباشد پس باید بر اساس علایق عموم مردم یک مسئله را بر انها قبولاند نه انکه تحمیل کرد خواه این تحمیل و اجبار از طرف ملایان باشد خواه از طرف سکولار .
5 دسامبر 2007, 21:12, توسط مقبول شاه
عجیب است که ملا را معلم اخلاق جامعه میدانند . چی سندی داریم و چی اخلاقی ما از این معلمان آموخته ایم؟ ملا یعنی طفیلی جامعه. پس مانده خور و تیار خور. بیکار و فریبکار . مردم باید حق انتخاب راه و زندگی خود را داشته باشد . آنجاست که ملا باید ثابت بسازد چگونه معلم اخلاق است ؟ روزی که مردم آزاد و آرام باشد و کس حق انتخاب خود را داشته باشد که امشب دیسکو یا فردا صبح مسجد برود ؟ باز آنوقت است که ملا باید چربی شکم آب کند و کوچه به کوچه تبلیغ کند ، ته و بالا بدود و ثابت بسازد که آیا لیاقت و ظرفیت آن را دارد که معلم اخلاق باشد یا نه ؟ امروز ملا معاش ملایی دارد ، ختم اورگانایز میکند و نقده میگیرد . نوبتی هم در راه است نوش جان . یگان لنگی و چپن و کالا چند دالر در پاکت بعد از عقد نکاح ورسره . وقتی حکومت مجاهدین برقرار گشت آواز جناب شیخ آصف محسنی ملای کلان را با همان ریش وسر و کله اش از تلویزیون شنیدیم : (اگر ما مجاهدین چار صبا ناوقت تر به کابل میرسیدیم تمام این مساجد به خانه های فحشا مبدل میشدند) تا حال کسی از این ملا نپرسیده است که آیا این همه مساجد کابل را تو آباد کردی ؟ بعد از حکومت ملاها و چلی ها همان مساجد هم کهنه و خساره مند گردیده اند .
هیچ از یادم نمیرود که ملا را همرای یک بچه سر به سر گیر کدیم .
6 دسامبر 2007, 10:33, توسط ملا
به تو بایدگفت ملعون شاه-پدرومادرت آدمهای خوبی بودند نکاح شانرا هم ملا به درستی و صحیح بسته بود .توراهم حلال زاده به دنیا اوردند امالعنت بر این محیط فاسد که حلال زاده را به حرام... تبدیل میکند
9 دسامبر 2007, 08:00, توسط نور خان کنده هاری
سلام زیاد به آقا کامران میر هزار تشکر از شما که دردی دلی مردم را نشر میکنید سایتی مقبولی شما قابلی قدر است!
به جواب آقائ ملاه.......ناشو سته بیگویم!
مثلی که معلوم میشه خودیت هم ازجمله آدم کوشا نی حرفی مثل احمد شاه مسود گلبدین بیدین این
جینا یتکاران که در خانی خدا رفتند وه قسم خوردن که ما دیگر جنگ نمیکو نیم بعد که به کابل آمدن باز بقتل وه بخون کشا ندن مردمی بیگنا پرداختند بعد حالی خودره نما ینده اسلام معرفی میکنند و این جنایتکاران
ملی مثلی ربانی سیاف وهابی وطا لبان والقایده این نوکران وه شیتا نان فا شستی عرب دین اسلام را
تیکه کردن وه
نامی مسلما نان ره به دنیا بد کردن و مردمی شریفی افغا نستان را به زنده گی کردن نمیگزارند وه خودیت ازجمله همین ملاه ها استی ؟
آنلاین : http://kabulpress.org
18 سپتامبر 2008, 21:31, توسط جوادنوري معروف به هكركاه سياه
دمتان گرم از ايران يك افغاني
14 جولای 2011, 11:35, توسط habib jan
شــرق را از خــود بـرد تقلید غـــرب بایــد ایــن اقـــوام را تنقـیــــد غــــرب
قوت مغـــرب نه از چــنگ وربـــاب نی زرقــص دخـــتــران بــــی حجـــاب
نی ز سحــر سـاحــــران لاله روست نی ز عریان ساق ونی از قطع مـوست
محـکمـــی اورا نـــه از لادیـنی است نــی فـــروغــش از خــط لاتـیـنی است
قــوت افـــرنگ ز عـــلم وفـــن است از همیــن آتش چـرا غش روشن است
حکمت از قطـع وبرید جــامــه نیست مــانع عــــلم وهنــــر عمــامــه نیست
عــلم وفـن را ای جوان شوخ وشنگ مغـــز مــی بـــاید نــه ملبوس فر نگ
فکــر چــالاکی اگر داری بس است
طبــع دراکــی اگـر داری بس است
لا هوری