صفحه نخست > خبر و گزارش > مولوی فضل الرحمن: خون ریزی و وحشت خصلت ذاتی افغانهاست

مولوی فضل الرحمن: خون ریزی و وحشت خصلت ذاتی افغانهاست

مولوی فضل الرحمن که رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان است خاطر نشان ساخت که حمایت وی ازتحریک طالبان بخاطر برچیدن بساط تنظیم های جهادی نیز برهمین منطق استوار بود که افغانها هیچگاه ازطریق قانون ویا یک دستور العمل سیاسی مشکلات خویش را حل نکرده اند.
گوربز خان "عطاخیل "
يكشنبه 27 سپتامبر 2009

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

مولوی فضل الرحمن یکی از رهبران سیاسی پاکستان دریک مناظرهء تلویزیونی درشبکه جهانی اردو زبان پرایم کشور افغانستان را یک کشور بی آئین وفاقد ارزشهای انسانی توصیف کرد.ا وگفت: افغانستان درطول تاریخ کشوری بوده که درآنجا عشق وعلاقه نسبت به جنگ وخون ریزی بیشتر ازهرچیزدیگر در وجود ساکنان آن موج میزده است... مردم افغانستان همیشه آرزوی این را داشته اند که دشمن خارجی به کشورشان حمله برد تا به آنها ثابت کنند که این کشور بیشهء شیران است اگر دشمن متجاوز واشغالگر پیدا نه شده آنگاه مردم این کشور با خود جنگیده اند. ومیتوان گفت که جنگ داخلی و خون ریزی درافغانستان چیز جدیدی نیست بلکه یک پدیدهء معمولی بوده ورسیدن به قدرت تنها وتنها ازطریق اعمال زور وحذف کامل رقبای سیاسی ممکن بوده است.

آقای مولوی اضافه کرد که هروقت خداوند اسباب شکست واضمحلال یک قدرت بزرگ جهانی را فراهم کرده مقدرات شکست آن را درکشوری چون افغانستان مساعد ساخته است. ازاسکند کبیر تا چنگیز وتیمورلنگ واستعماربریطانیا ولشکر سرخ همه وهمه گواه برآنند که این خطهء باستانی یعنی افغانستان فقط برای جنگ آفریده شده است تا پوز هر ابرقدرت بخاک مالیده شود. مولوی صاحب آرزو کرد که انشاء الله تقدیرشکست ناتو نیز ازهمین کشور آغاز میشود وآنروز دور نیست.

مولوی فضل الرحمن که رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان است خاطر نشان ساخت که حمایت وی ازتحریک طالبان بخاطر برچیدن بساط تنظیم های جهادی نیز برهمین منطق استوار بود که افغانها هیچگاه ازطریق قانون ویا یک دستور العمل سیاسی مشکلات خویش را حل نکرده اند. جنگهای تنظیمی فیمابین احزاب جهادی خود گواه این بود که هیچ کدام ازاحزاب درگیر ، قدرت ایجاد یک حکومت مقتدر اسلامی را نداشتند وهرکدام آنها درولایات مختلف به برپائی حکومت های ملوک الطوائفی دست زده بودند که برای پاکستان هرگز قابل تحمل نبود. آنها باهم زور آزمائی میکردند بناء حزب جمعیت علمای اسلام دیگر راهی جز حمایت وپشتیبانی از تحریک جوان طالبان نداشت..
جناب مولوی افزود که طالبان درمدارس ما تعلیم دیده اند آنها به اساتید خود اخلاص وارادت تام دارند نیت وارادهء آنها بخاطر ایجاد یک امارت اسلامی برخاسته ازاعتقادات قلبی آنها بود. طالبان هرگز برای غرب تهدید نبودند اما این پوش بود که غرب را فریب داد وبا سناریوی خودساخته به افغانستان حمله کرد واسباب رسوائی خود وموتلفین خویش را فراهم ساخت واکنون برای خروج خود ازین مازق راه گریز میپالد.

اینکه بخاطر ایجاد امارت اسلامی چرا خود مولوی به ابزار و وسایل طالبانی متوسل نمیشود آقای فضل الرحمن گفت:

من قبلا بشما عرض کردم که افغانستان در طول تاریخ کشوری نبوده که ازخود یک آئین ویا دستورالعمل سیاسی داشته باشد ما که درپاکستان زنده گی میکنیم اینجا یک نظام سیاسی موجود است اینجا آئین موجود است ما درچوکات این آئین میتوانیم به اهداف خویش که برقراری نظام اسلامی است برسیم ماهرگز ازطریق اعمال خشونت وزور گوئی نمیتوانیم به اهداف خویش برسیم اما طالبان را درکارشان بخاطر اهداف شان هرگزمورد ملامتی قرار داده نمیتوانیم زیرا آنها طبیعت مردم خودرا خود بهترازدیگران درک کرده بودند. و راه های رسیدن به هدف نیز نزدشان معلوم بود ولی ما هرگز درپاکستان به روشهای طالبان متوسل شده نمی توانیم زیرا اینجا قانون است اینجا محکمه است اینجا عدالت است اینجا یک نظام آئینی است که همهء احزاب سیاسی پاکستان به آن التزام دارند. .

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • مولانا فضل الرحمن یکی از ولد الذ نا ترین چهره های شناخته شده تاریخ روزمره مردم پاکستان است تا زنده است خواهد بود . او نه تنها طلبان را مسقیماء کمک میکند بلکه او طرفدار بر قرار بودن خط دیورند است , چندی قبل این اولاد الاحرام ملاقاتی داشت با هیل بروک نماینده خاص اوباما راجع به مسایل افغانستان در اسلام اباد , گرچه او اظهار علاقه ننموده به پیشنهادات امریکا در زمینه صلح در منطقه , ولی از اخلاق مذهبی و به گفته " گوربز " سیاسی این دلال واضح است که در زیر پرده این ( قتلو ) طلبان را فروخته است به امریکایی ها . این یکی از طراحان جنگ داخلی سالهای 1980 شهر تجارتی کراچی است که بدست عسکر پاکستانی هزاران نفر باشنده این شهر به نام های مهاجر و ام کیو ام کشته شدند , باز هم این جنایت کار دست از کشتن مردم خود نکشیده اتحاد پنجابی ها و پشتون ها رابه سرکرده گی ( ضیاالحق ) براه انداخت به نام ( پنجابی پختون فرانت ) و توسط اسلحه دست دومی که از دیپو های عسکری راولپندی کشیده میشد , مورد استفاده این جانیان فرار میگرفت , باز هم هزاران باشنده شهر کراچی کشته شدند تا دیپوی شهر راولپندی را به اتش کشیدند و گلوله باروت ان تا فاصله های بیست و سی کیلومتری پرتاپ میشدند و صد ها نفر در پندی بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند . این جنایت کار که خود را مسلمان ردیف موددی و سید احمد خان و سادات مصر میداند , خود تحت بیرق ریاست جمهوری شخصی که چند سال قبل در لندن "دی جی" دیسکو بود و در همان سالها چندین بار به جرم باجگیری به زندان "سبزی مندی" کراچی افتاده بود و صد ها فقره جرایم مانند اغفا , اختطاف , دذدی های داریی و قتل و قاچاق مواد مخدره هنوز بر گردن او است , چنان جای خوش کرده نشسته است و در خطبه های نماز های جمعه و عیدین چنان اسم " اصف زرداری" را میگیرد , مثل که زرداری با مرحومه بهتو ازدواج ننموده بود , بلکه با همشیره مولانا فضال الرحمن ازدواج نموده بود . و حالا ایشان حق " ساله گی " را ادا نموده از یک دزد و قطالطریق که بر قبرغه مردم پاکستان بلکه بر قبرغه حزبی که مرحوم بهتو ومرحومه دخترش در ساختن ان برای ازاد بودن مردم پاکستان ساخته بودند , چنان نشسته است که انگار نه انگار که از جهاد که مسلمان در پنج بنای مسلمانی خودش دارد اصلا خبر ندارد و یا میخواهد جهاد فقط برای مردم افغانستان باشد تا کشور های زور اور چهان را پوز به زمین بمالند . و این مانند اسلاف خود فقط روی منبر بخواند . از اطلاق نمودن کلمه " رهبر سیاسی " به این دزدء امانت های مردم پاکستان , معلوم است که گوربز خود در زیر دل طرفدار و یا یکی ار عاشقانء یک همچو ( قتلو ی ) است . مطمینناء گوربز تاریخ طالبی داشته , ورنه خط راسته را سر چپه نمینوشت , ولی مطمین باشید مردم افغانستان در خواندن خط از پشت ورق مهارت پیدا کرده اند و نه تنها تو بلکه هیچ کس خود را در قالب ها تیار شده پاکستانی و عربی و یا اسلامی و یا ایرانی جای کرده مردم را گول زده نمیتوانند .

    • هموطن عزیز هزاربز سلام الله علیک!

      پیام خیلی خوب را گذاشته اید که میتواند برمعلومات خواننده کابل پرس? بیفزاید. اما دشنام وتوهین به هر شخص که باشد ولو دشمن درجه یک ، از شان نویسنده گی شما میکاهد. کسی را ولد الزنا خطاب کردن به هیچ صورتی نمیتواند توجیه اخلاقی داشته باشد.

      بنده را متهم به پشتیبانی ازتحریک طلبه کرده اید که متاسفانه درین راه بخطا رفته اید. اینجانب تحریک طلبه را بحیث یک جریان ضد بشری میدانم وهیچ پیوند ایدیا لوژیکی ویا سلیقوی با چنین جریان انسان ستیز ندارم. اما درترجمهء نظرات دیگران ازیک زبان به زبان دیگر باید امانت علمی را مراعات کنم واحساسات شخصی خهویش را نباید در آن دخیل سازم.

      اینکه شما ازسیاسی بودن مولوی بر آشفته اید بخودتان تعلق دارد. اما به نظر من مولوی قبل از آنکه مولوی باشد او یک سیاسب باز است نه یک سیاست مدار بعمنای واقعی کلمه. بناء چه سیاست مدار یاهم سیاست باز بازهم وی درقطار یکی از رهبران مطرح قرار دارد که نسبت بمن وشما تعدادی ازمردم به وی اقتدا کرده اند. احساسات تان قابل تقدیر است اما بسیاری مشکلات از طریق بروز احساسات حل شدنی نیست . شاد باشید

  • اظهارات مولوی صاحب تا جائی دور ازحقیقت نیست اگر گفته هایش رابدون تعصب ارزیابی نمائیم کشور ما تاانجائیکه تاریخ های نه چندان دورومعاصر ان را درنظر بگیریم تصدیق کننده ای گفتار مولوی است اما اینکه ما چرا زود احساساتی شده فحش ونا سزا نثار شان میکنیم کم حوصلگی مارا نشان میدهد . زمانیکه بیا نات ایشان را خواندم مثلی معروف سابقه یادم امد که میگفتند : هندو به هندوی دیگر میگوید که دین ترا ... ازکی تا بحال پاکستان ائین دار شده است وما بی ائین کشوری که سالهای سال جنرالان نظامی دران حکومت نموده است وقدرت سیاسی جامعه با زور تفنگ وازراه کودتا ازیک جنرال به جنرال دیگر منتقل شده است وسیاسون کشور تا سر حد ابروبری بریگ دیگر تاخت وتاز میکنند واحزاب خورد وریز دیگر بنام مذهب یکدیگررا قتل عام میکنند ایا این همه را ائین دار بنامیم پس بی ائین کیست .ایا وضعیت کنونی پاکستان ازنظری مولوی صاحب بروفق مراد است؟ممکن برای مولوی صاحب اره چون جنگ تاهنوز درداخل دیوارخانه شان کشانده نشده است بیرون خانه به مولویصاحب غرض نیست انانیکه دربیرون خانه کشته میشوند کدام قرابت نزدیک با مولوی ندارد اما اینرا باید یاد اوری کنم که جنگ افروز روزی نه روزی درشعله ای جنگ خواهد سوخت .

  • بادرود به تمام افغانهای که خرد دارند

    باید گفت که : همه را برق می گیرد مارا اریکین .

    من منحیث یک افغان آزاده میتوانم مغر این مولوی فضل الرحمن را زیر میایکرسکوپ قرار بدهم. و برای شما بگویم که چرا این حرف را می زند . امروز در حیوانات غریزه وجود دارد و آنها تمام مسائل زندگی شان را با غریزه انجام می دهند زندگی می کنند . اما انسانها در اثر آموزش میتوانند رشد کنند و آن قابلیتی که در سیستم مغزی آنها قرار دارد. بنابر گفته شیخ باید گفت : هیچ صفتی در انسانها بصورت ذاتی به وجود نمی آید بلکه با شرایط زمانی و مکانی ایجاد میشود.و کسب میشود من میگویم که( در افغانستان سر اسلام با زیر اسلام جنگ دارد)
    به این معنی که افغانها بصورت غریزی وار تقلید می کنند و نادان های افغان همیشه در جهل دین اسلام ازدانش و علم بدور مانده و مخصوصا" که میگویند جها و آنهم جهاد فی سبیل الله . نمونه مثال سرپلی بدو

    1- جناب مولانای تروریست یکی از همدستان طالبان تروریست است و این صحبت آن جنبه سیاسی دارد به این معنی چون می بیند که افغانستان بطرف بازیابی خویش به پیش می رود. وارخطا شده.

    چرا این جناب نگفت : که جنگ خصلت ذاتی چند طالبی که پاکستانی( پکی ها) و تروریست های پاکستانی که درهند و انگلستان بارها حمله تروریستی انجام داده اند و چیچنی عربی تازی سوسمارخور که دنیا را به این فاجعه تروریستی کشیده اند :

    شاعر میگه که :

    نیش عقرب نه از رة کین است

    اقتضای طبعیت اش این است .

    اول اینکه این شیخ یکی از طرفداران تروریست های عرب و طالبان پاکستانی است و چون زورش به آمریکا و دولت پاکستان نمی رسد به این سخن یک باد از سر دلش کم می کند ورنه دلش خواهد کفید.

    2- باز این جناب میخواهد برف بامش را سر بام ما بیآندازد نظر به کینه که با افغانها دارد.
    خصلت ذاتی افغانها صلح بود البته پیش از حمله تازیان سوسمارخور و آوردن دین چرند شان (کورش بزرگ ) اغولین بار از سرزمین ما استوانه فرمان صلح را برای بشریت نوشت .و یهودانی زیادی را از زندانهای رومیان نجات داد وکه یهودان به پاس این خدمت بزرگش یک روز را همیشه به تقدیر از کوروش بزرگ تجلیل می کنند. و حالاکه این شیخک پاکستانی به خود نگاه نمی کند و مارا مخاطب قرار می دهد و نیش میزند. همانا دینی است که کشور پاکستان به اساس آن از هند توسط تو طئه انگلیس جدا شده و این پاکستان نه تاریخ دارد و نه فرهنگ یعنی فرهنگ پاکستان دین پاکستان همه اسلام تازی سوسمار خور است .
    من اگر گفته قاشق نشسته باز شیخک خود را وسط بیآندازد.

    3- هر بدبختی را که ما می کشیم از تازینامه سیاسی است که اعراب سوسمار خور را به گوشت خور مبدل ساخت و پاکستان را مثل شغال در بین افغانستان و هند به وجود آورد که کاری ندارد جز فتنه و گنده کاری.
    و تمام این پاکستان توسط تازیان کمک و کنترل می شود. و این شیخک هم یکی از آن باز مانده های تروریست است که حالا به جفنگ گویی مشغول است .
    4- یکروز ازین شیخ شیطان پرسیدند که تو که میگویی آمریکا از افغانستان خارج شود. چرا دختران خودت در آمریکا برای تحصیل رفته اند این شیخک دروغگو و بزدل گفت که مثله تحصیل به حمله نظامی به کشور اسلامی فرق می کنند.
    لعنت بر دینی که شیخ از آن بیرون آمده با اینهمه ریا و تظاهر و شر اندازی.
    آمریکا اگر برای ما خارجی است تو بد جنس چه هستی .جز یم تروریست که از دموکراسی هم سو استفاده میکنید.

    همین که امروز 600 افغانی معادل 1000 کلدار است از دل ای پکی ها خدا خبر دارد.

    پاکستان باید دو نیم شود نیم برای افغانستان و نیم دیگر برای هند دیگر هیچ راهی برای این شیطان های تروریست وجود ندارد.

    خوانندگان ارجمند کابل پرس? :
    سرو اول (کسری) انوشیروان دادگر، شاهنشاه ایران از سلسله ساسانیان بین سالهای ۵۳۱ تا ۵۷۹ میلادی بود. کسری انوشیروان مشهورترین و بزرگترین پادشاه ساسانی و یکی از تاثیر گذارترین شاهان ایران( افغانستان هم شامل است ) در طول تاریخ بوده است. در زمان او قصرهای باشکوه، شهرها، راه های تجاری، پل ها و سد های بسیاری ساخته شدند که برخی از آنها تا این زمان نیز همچنان پا بر جا هستند. در زمان فرمانروایی او دانش و هنر در ایران و امپراتوری ساسانی به نهایت شکوه و عظمت خود رسیده بود. دوره شاهنشاهی او به همراه دوره فرمانروایی نوه اش یعنی خسرو دوم (خسرو پرویز) به عنوان دومین دوره طلایی امپراطوری ساسانیان شناخته میشد. و همیشه با اندیشه نیک گفتار نیک و کردار نیک زندگی می کردیم . اما حاصل آن شد که : با حیا از آبرویش می ترسد بی حیا می گوید که از من میترسد

    و تازیان به ایران حمله کردند و 14 قرن است که ما باج انسانیت خوبی و صلح دوستی خود را می پردازیم.دگر بنظر من صلح نیست بادشمنانی که کشور ما را در فکر نابودی اش است با زبان خوش صحبت کنیم این احمقها را باید نکوهش شدید کنیم تا بدانند . که ما انسانیت را برای انسان میخواهیم نه شیخان بوزینه مثل فضل الرحمن تروریست

    البته من میدانم که دموکراسی و حقوق دیگران و برخورد با آنها چطور باشد واین شخصی که خودش هم شریک قافله و هم شریک دزد است را نباید با جان و قربان و بلی بلی بدرقه کرد. شیوه دموکراسی غرب با شرایط نو یسندگی در کشور ما باید تفاوت کنند. اینان را باید به همان طوری که دهن باز می کنند در دهنشان بزنیم .

    • با درود فراوان؛
      یمداری جان،

      بسی مفتخری بر گذشتۀ ساسانیان
      چه بودند ایرانی و یا هم افغانیان

      بودند، گذشتند ولی گذاشتند چی برجا؟
      خردمندی! به بیراهه چون گذاری خود پا

      فضل الرحمن بخواند هر چه دشمن نمود تاکیدش
      سوء قصد پاک؟ ستان فراوان و ینگونه بیمارها

      نفرین نبُوَد شانِ مردان چون فرمائی ناسزاها
      چی زردشتی، باخدائی یا ارمنی! تو پس بر اسلامیان؟

      یمداری جان،
      میدانم یک شخصیت بادرک و با سخنی و میتوانی با گفتارت دنیای را شگوفان ساخته و برهمه لبخند و تبسمی بار بیاوری و یا هم از لبخند و تبسم بکاهی و دلهای فراوانیرا بشکنی و بقهرانی!
      انتخاب با توست ولی مرا مشوره بر نخستین نیکو آید.
      عارف

    • یمدری عزیز درود و احترام نقدیم ! شما را به تمام مقدساتی که ایمان دارید قسم ، بعد ازین یاد نکنید که پاکستان دو تقسیم و نیمش از ما و نیم دیگر از هند شود . ما با این ملا و مولوی و اخند یال دار و دم دارخود بس نیامده و راه حل سرنوشت خود را تعین کرده نتوانستیم که شما این یابو های پاکی راهم با ما یکجا میسازید . اگر این اجیران و چوچه های انگریز پاکی ، دو تقسیم شوند هر دو طرف شان گزند آور خواهند شد ، آنگاه دست و دل خود را از ساختن یک اوغانستان برومند وانسانی کاملأ بشوید . اگر ما این مشت بستۀ خود را به ترتیبی که محال به نظر میرسد ، حنا بگذاریم ، رسالت خود را در مقابل مردم هردم شهید خود انجام داده ایم .

  • گوربز !

    معمولاء پشتون ها به خاطر با اثر بودن در میان قبیله خود از نام شهر ها و یا دریا ها و یا کوهستان ها ی دور بر قریه و یا قشلاق خود استفاده نموده بر اطرافیان خود رعب و دیدیه مستولی مینمایند . همچنان استفاده از کلمه خان در اخر و یا اول و یا در سر و اخر نام شخص پشتون بسیار بر اهمیت شما ها میافزاید . بر این منوال احترام میراثی که شما ها از نسل های گذشته بر بیگانگان داشتید واضح شده حسن نظری که در اعماق موخ شماها است نمیتواند پنهان بماند . من تا حال قبیله پشتونی به نام " عطا خیل " نشنیده ام , . ناراحت شدن تو در جوابی که بر من پوست نموده ای واضح است ولی مولانا های پاکستانی و یا ایرانی و افغان قابل لعنت بزرگتر از این هستند .

  • بادرود به همهة افغانهای گرامی و سلحشور!
    برادر عزیز عارف جان از نظرت بسار سپاس گزارم . وقتی خیام بزرگ ( کیوان نیشاپوری ) گفت :

    من بد کنم و تو بد مکافات دهی /

    پس فرق میان من و تو چیست بگو ؟

    و محترم کرزی پسر 14 ساله تروریست پاکستانی را که همین شیخ فضل الرحمن ها برای انتهار به افغانستان فرستاده بوده و پیش از عمل دستگیر شده نه جزائی برایش داده شد . بلکه به اساس همین بیت خیام مورد بخشش و 100 هزارافغانی هم برایش داده شد. و تسلیم پدرش که من شک دارم او هم دست در دیگ همین ملا های تروریست کرده دارم .
    بنا ما به این نتیجه می رسیم که دموکراسی برای کسانی است که درک این واژه را داشته و خود در گسترش آن سهم داشته باشد.
    امروز سازمان های حقوق بشر بکلی سیاسی اند و همه با اغراض شخصی در مسائل دست اندازی می کنند. و مانند ماش به هر طرف که منافع خودشان بود می لولند.

    امروز در عربستان سعودی یک باب کلیسا وجود ندارد . در حالیکه هزاران هزاران دیسکوتیک وجود دارد و باز همین عرب سوسمار خور دهن دروازه مسلمان را راه نمی دهدو برای مسیحی و یهودی دست به سینه سلامی می زند . هیچ حرفی ندارد. و این ها همه قرارداد های بین شیخان فتنه ترور پرور عیاش و قمارباز عربستان است و غربیان .

    اگر انگلیس دوروز دست خود را از سر شیخان سوسمار خور بردارد . دین اسلام مانند دود در هوا می رود . و این حمایت هم بخاطر شیخ نیست بلکه بخاطر نفت است و دیگر اقلام ....
    حالا ما باید کلاه خود را در سر خود محکم بگیریم و نخست قدرت پیدا کنیم و ازین بگزریم که دین ما چیست مذهب ما چیست و زبان و نژاد ملا چیست.
    هر کس که از افغانستان است افغان است و باید یک سنگ محکم به سر این شیخک شیطان بزند.
    و این حق میهن است که هر فرد در نخست مدیون مادر وطن هستند.
    تا ما به اینجا نرسیم همین آش است و همین کاسه و همین پاکستان دالباز و مداری.
    هم از آمریکا پول می گیرد. هم از عربستان سعودی . نصفش لباس تروریستی پوسیده و نصفش لباس نظامی و گرنه هردو سروته یک کرباس هستند.

    ولی جاهلین قوم پشتون مارا مصاب به مرض ترور کرده اند. امروز اگر پشتون های واقعی بدانند بگزرند ازینکه طالب پشتون است و نسبت نژادی با ایشان دارد. اما اینها مصاب به مرض ترور و شیخ پرستی شده اند. تنها راه علاج اینها از ریشه کندن آنهاست.

    اگر در قانون اساسی ما یک ماده اضافه شود که : در دموکراسی افغانستان هر مجرم را بنابر طرز دید خودش مجازات می شود. دیگر این ها این غلط را نمی کنند که هرروز بیایند و انفجار بدهند. و ری هم نزنند.

    من مخالف نظر جناب کرزی هستم که میگوید : ما به طالب افغانی کار نداریم و به جان طالب پاکستانی به پاکستان میرویم. که به نظر من طالب افغانی بنابراین خصلت ضد میهنی و ضد کشوری باید شدید تر از طالب پاکستانی جزا داده شود تا دیگران بدانند پشت کردن به میهن و تاریخ و زبان یعنی چه ؟
    و اینهاست که ما می بینیم هزاران کودک و پیر و جوان ما را هرروز به خاک خون می کشند . با یک ایده پوچ و بیمعنی جوانان را اغفال می کنند.و به قتل گاه مرگ می فرستند . و این بی خردان میگوید که در دنیای دیگر نماز شب را با پیغمبر یک جای میخوانی و حوران بهشت در انتظارت است .

    اول که من خیال تمام این دین مداران را راحت بسازم . دنیای دیگری وجود ندارد . 1000% مطمئن باشید . و این همه خرافات و جهل سامیان اند که بشریت تاوان ندانم کاری های آنها را می پردازد.

    چندین راه حل وجود دارد که میشود. خود را مطابق زمان حال عیار کرد و از دربدری نجات یافت .
    کی آن دانش و علم است که مردم ما به دانشمندان احترام بگزارند و در دهان ملا ها بزنند.اگر راه را کج می روند.

    http://www.youtube.com/watch?v...

    • او برادران عزیز. الهی که قربان همه تان شوم اگرچه بعضی تان بسیار زیاد بدم هم می ایید! همین فضلو راست گفته است. تاریخ اوغانستان مملو است از قتل وغارت وبی ناموسی وپدر وفرزند کشی. همین بابه کلانهای غازی امان الله که امروز کسی حق ندارد که برایش بگوید که بالای چشمهایت ابرو است برادران وپدران وکاکاها وپسران کاکاهای خودرا از خاطر قدرت به قتل نرسانیدند؟ شیخ فضلو این نسل را خوب شناخته است وبه همین منظور هم است که از ایشان استفاده (حتی سواستفاده جنسی) هم میکند.

      چرا شما اینقدر احساساتی میشوید؟ اصلیت طلبه های کرام وفرزند نامشروع ایشان یعنی حامد الدین خرزی برای ای اس ای وفضلو بسیار خوب معلوم است ووی نظر کارشناسانه میدهد که فوق العاده مناسب حال است.

    • فضلو :

      اگر گفتی ترشی " اوری " چپیست ؟

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس