ای همــوطن هــوشــیار باش
ای همــوطن هــوشــیار باش بیــدار باش ، امــروز نوبت هــزاره ، فــردا نوبت تاجــک و پس فــردا نوبت پشــتون خــواهــد بود !
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
حکایت میکنند که روزی چنگیز خان بسته تیری را به فرزندانش داده و از ایشان خواست تا آنرا با قوت بازوانشان بشکنند اما پسرانش هر چند سعی و کوشش به خرج دادند موفق به شکستاندن بسته تیرها نگردیدند ، آنگاه چنگیز خان نگاه معنی داری بسوی پسرانش انداخته بسته تیرها را باز کرده و هر یک را با دو انگشت دست چپش بدون هیچ زحمتی بشکستاند.
وی رو بسوی پسرانش کرده گفت : نور چشمانم بدانید که قوت شما در وحدت و یکپارچگی شماست اگر متحد باشید همچون این بسته تیرها هیچ دشمنی قدرتمندی بر شما فایق نخواهد آمد ولی اگر دشمن موفق شد که شما را از هم پاشیده و پراگنده ساخت بدانید که هر قدر هم قوی هیکل و قدرتمند باشید تاب ضربات دشمن را نیاورده و از پا در خواهید آمد.
حالا هم اگر ملت افغان یکپارچه و متحدانه با کنار گذاشتن گرایشات قومی ، منطقوی و مذهبی در مقابل دشمن وطن قد علم کنند نه طالب و نه داعش و نه طاعش هیچکدامی قادر به هیچ کاری نخواهد بود و بالاخره روزی سر افگنده و شرمسار فرار را بر قرار ترجیح داده به دامان باداران خارجی شان پناه خواهد برد.
اما اگر دشمن وطن موفق گردد که بنام قوم و مذهب در میان ملت درز ایجاد کند آنگاه روزگار ما سیاه و بخت ما سرنگون خواهد بود.
اگر دشمن امروز به قتل و کشتار هزاره ها آغاز کند و دیگران نظاره کرده و بگویند بما چی ، دشمن ازین بی تفاوتی دیگران قوت گرفته و روز دیگر به کشتار اوزبکان اقدام خواهند کرد.
آنگاه اگر تاجکان و پشتون ها باز هم بگویند بما چی ، تیشه دشمن دسته شده و روز بعد نوبت تاجکان خواهد رسید و تنها پشتون ها نظاره خواهند کرد ولی این هم دیر دوام نکرده و دشمن از پیروزیش مغرور شده و سراغ آنعده پشتون های را خواهد گرفت که نه از روی عقاید طالبی یا داعشی یا طاعشی بلکه به علت گرایشات قومی یا ترس و بیم به جمع دشمن پیوسته بودند و در اخیر فقط لشکری از چارپایان دو پا و چانوران زباندار بر قبرستان های این دیار حکومت خواهند کرد.
پس ای هموطن اگر نمی خواهی که باز هم افغانستان به گورستان امنیت و آرامی طالبان مبدل گشته و یا مانند سوریه و عراق در میهنت جوی خون جاری گردد پس صدایت را از همین حالا بلند کرده و مگذار که نوکران پاکستان پالان نو داعشی بتن کرده و با قتل عام هموطنان هزاره ات آغاز فصل نوین جنایات شان را در میهنت جش بگیرند.
با تقــــــــــــديم حــــــــــــــــرمت
حقــــــــ(شـــمس الحـــق)ـــــــانی
پيامها
18 مارچ 2015, 19:07, توسط fetrat
جناب محترم شمس الحق بخشی از تفاوت باور های ما هزاره های شیعه صفوی با اقوام دیگر که اکثرا سنی مذهب هستند عبارت اند از:
1. اهل سنت مثل ما شیعیان صفوی معتقد به تخریب خانه کعبه نیستند (مهدي بعد از قيام مسجد الحرام را منهدم ميكند و... الارشاد نوشته شیخ مفید ص 411.)
2. اهل سنت مثل ما اموال اهل سنت را بر خود حلال نمی دانند (اموال و همه ممتلكات ناصبي حلال است . تهذيب الاحكام طوسی 2/48، وسائل الشّيعة عاملی 11/60.) و (اموال ناصبي را هرجا يافتي بردار و تصرّف كن، و خُمسش را به ما بپرداز. تهذيب الاحكام طوسي 1/384، السّرائر ابن ادريس ص484، وسائل الشّيعة حرّ عاملی 6/340.)در مورد کلمه ناصبی باید گفت که ناصبی از نظر ما شیعیان صفوی كسی است که ابوبكر و عمر را بر علي مقدّم میداند.
3. اهل سنت اعتقاد ندارند اینکه (وقتي كه بچهای به دنيا ميآيد، حتما يكي از ابليسها در كنارش حاضر است، اگر فهميد كه بچه از شيعيان ماست، شيطان در برابر او مخفي ميشود [چون از هواداران اوست]، ولي اگر بچه از شيعيان ما نبود، شيطان آنقدر انگشتش را در مقعدش نگه ميدارد تا به خارش مقعد مبتلا میشود، و اگر دختر باشد آنقدر در مهبل او انگشت نگه ميدارد، كه در نتيجه مبتلا به فاحشه میشود. تفسيرالعياشی 2/218، البرهان 2/139.)
4. اهل سنت هدف تخریب مسجد پیامبر در مدینه را مثل ما شیعیان صفوی ندارند (مهدي میگويد: به مدينه ميروم، پس حجرهی رسول خداص را تخريب ميكنم و جسد آن دو (ابوبكر و عمر) را تازه و شاداب بيرون میآورم، سپس فرمان میدهم آنها را به طرف بقيع ببرند، و بر دو چوب آويزان كنند.... بحار الانوار 53/104-105)
5. اهل سنت مثل ما شیعیان انسان را مثل گوسفند نمی کشند یا شاید اگر داعش میکشد الهام از منابع ما دارند (واي به حال اين مرجئيها، فردا كه قائم ما ظهور كرد به چه كسي پناه میبرند، به خدا سوگند همانگونه كه قصّاب گوسفند را ذبح ميكند، آنها را ذبح خواهد كرد الغیبة190-191، وبحارالانوار 52/357)
6. اهل سنت مثل ما شیعیان صفوی به عقیده کشتن شیعیان نیستند و اگر هستند باز الهام از منابع ما دارند (وقتي مهدي قيام كرد، همه سنّیها نزد او عرضه میشوند، اگر به اسلام كه ولايت شيعه است اعتراف كردند كه خوب، در غير اين صورت، اگر مانند اهل ذمّه (يهود و نصارى)، حاضر به پرداخت جزيه شدند از آنها ميپذيرد وگرنه، گردنشان را با شمشير ميزند. تفسیر فرات ص 100، بحار 52/373).
امید با این تفاوت ها که مطرح شد بدانی یا ما شیعیان صفوی هزاره میباید عقاید خود را ضد اسلامی دانسته و از آن دوری نماییم یا میباید در دفاع از مذهب منحرف در کنار ملای منحرف شده از دین اسلام، با الله اکبر گفتن و جنگیدن، از دنیا بی ایمان برویم.
با سپاس فراوان و تقاضای تفکر در مورد منشا یابی مشکل.