بسوی آرمان آمر صاحب
کاری از عتیق شاهد
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )
مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره
این کتاب را بخریدجمعه 24 جون 2022 ,
دوشنبه 24 جنوری 2022 ,
چهار شنبه 3 فبروری 2021 ,
پنج شنبه 29 آگوست 2024 ,
پنج شنبه 29 آگوست 2024 , ,
يكشنبه 25 آگوست 2024 ,
پنج شنبه 25 جنوری 2024 ,
يكشنبه 21 جنوری 2024 ,
پيامها
5 آگوست 2009, 13:19, توسط جوان هراتي
اشتباع است من فكر ميكنم ارمان كه در ارزوي احياي عزمت تاريخي و فرهنگي ما فارسي زبانها بود نبايد چنين مورد دشنام گرار بگيره زيرا تمسخر ارمانهاي اين بزرگ مرد تمسخر تمامي تاريخ پر عزمت ماست تمسخر مولانا ابن سينا عمر خيام ابوريحان بيروني فارابي الخارزمي رودكي حافظ و سعدي ابو مسلم خراساني وغيره به همين دليل اين افراد باعث بد نامي و افشاي خود استن تا به گمان خود تمسخر ديگران
5 آگوست 2009, 17:41
یک عده افغانهای بی هویت از طریق توهین به افتخارات و فرهنگ خود میخواهند شهرت کسب کنند (ضرب المثل افغانی است که میگویند، اگر میخواهی شهرت پیدا کنی در منبر مسجد شاش کن) درست به همین ترتیب است که انسان به اسطلاح عام از طریق بالا زدن دامن خود و اصل نسب خود میتواند مورد توجه بی گانه ها قرار گیرد وبه شهرت برسد اما محبوبیت و عضمت خود را از دست میدهد.
عتیق شاهد اگر به مسعود احترام نداری و اگر به نسبت عقده های شخصی خویش وی را توهین میکنی، تو باید میلیون ها پیرو و دوستداران مسعود را توهین نکنی. من با داکتر عبدالله کاری ندارم و داکتر عبدالله در طول عمر خود یک شبه راه مسعود را طی کرده نخواهد توانست.
من تعجب میکنم به وجدان و شخصیت این کارتونیست. واقعآ ما ملت نیستیم تا افتخارات مشترک داشتیم بنآ از روی عقده و به کرامت و شخصیت بزرگان خود توهین میکنیم.
بین عقاید شما، پرویز مشرف و طالبان کدام تفاوتی را نسبت به نیت و احترام تان نسبت به اقوام دیگر نمی بینم. برای بسیار ی از دوستداران واقعی مسعود (البته نه آنانی که در طی هفت سال گذشته از نام مسعود استفاده غلط کردند) حرف زدن در مورد مسعود به مثابه عبادت است. دشنام به مسعود دشنام به انسانیت است. مسعود عمر خودر ا قربانی آزادی وطنش کرد و مردان رزمید، از طریق توهین به ملت خود زمینه پناهنده گی را و یا کسب پول سرمایه بدست نیاورد
افتاب به دو انگشت پنهان نمی شود و گذشت زمان عضمت، شخصیت و بزرگی مسعود را نشان خواهد داد.
6 آگوست 2009, 01:12, توسط kabull
sheyd khan ...
shoma yak adam nadan astend karton kashedn ra namedaned shma bayad karton karazay ’ hamad zay sayaf wa deagar khaeanen ra rasm koned wa shma besear waqt zarorat dared ba tasel wa dars . maktab shoma yak adam kameln be sawad astend ba omed ke next time u be a educate man
7 آگوست 2009, 00:57, توسط خالق
هم وطن محترم چرا چهره خاینین ملی وجاسوسان را می پوشانید، مسعود یک جاسوس بود او یک خاین ملی بود(مسعود درافغانستان خدمت نه بلکه خیانت کرد، این کاربرای کسپ شهرت نیست بلکه برای نمایان کردن چهره مسعود خیانت ومزدورکشورهای خارجی است. ما وشما تا چه وقت چهره این خیانت کاررا پنهان نگهداشته وتوصیف دورغین برای همچواشخاص درست کنیم؟ این کارتوهین نیست یک واقعیت است، مسعود قهرمان ملی نیست بلکه یک جاسوس وخیانت کارملی بود.
8 آگوست 2009, 05:32
شمادزدان جهانی باید بشرمید که ضیامسعود لعین تان با فهیم دورویه تان در دوبی با اثار تاریخی کشور دستگیرشدند ومیخواستند تا این اثاررابه فرانسه و سویس ارسال نماید ولی خوشبختانه که هردو دوزدان ماهرو خاین ملی مسعود لعین دستگیر گردیدند.
8 آگوست 2009, 06:03, توسط حیدری
سلام دوستان عزیز :-
بنده یکی از باشنده گان کابل میباشم . راجع به این موضوع باید یاد آوری کنم . که توهین به یک شخصیت رهبر یک کشور ویک مملکت کاری خوب نیست ازشمادوستان که دست رسی به کمپوتر انترنت دارید این قسم توقوع نباید کرد . جای تاسف است که انسان های روشنفکر مادر باره یک شخصیت یا رهبر چونین سخنان بهود ونادرست را می زند باید ما تمام کسانیکه در راس سیاست هستند باید توهین نه کنیم
8 آگوست 2009, 10:22, توسط آصف سرپلی
با سلام مودبانه بخدمتی بنده ای خالقی توانا / شوما ام راست میگوین مسعود خاین است مجاهدان راه حق خیانت کردن و نام جهاد مسخره است . بلی مجاهد حقیقی که آقایانی کرزی و کارمل امین و ترکی و شاشجا بودن . ما بیچارا چه ره میدانیم ای فیصله ره خو عبدالخالق جان بسیار خوب میدانن . اونا یک عمری خوده ده غرب و امریکا و جرمن به چه سختی ها و پریشانی ها به عالم غربت و بیچارگی تیر کردن . امی مسعود و مجاهدان بی غیرت بودن که یک عمری خوده ده عیش و نوش ده سری سنگ های نرم و یا برف های گرم خابیدن و در قله های کو ها آسوده با قوله های گرگان و شغالان در مستی تیر کدن دیگه چه کاری کدن بسیار که از خود گذری کده باشن جان هایشانه از دیست دادن و یا دیست و پای هایشانه از دیست داده باشن چه فرق میکونه اونا خو مثلی عبدالخالق جان پدر و مادر نداشتن که بریشان گریه بکونه وای بحال ما که یک عمره بخارج و ده خانه های سرد و موتر های مادل کونه با صد ها غال مغال اولاد ها تیرکدیم از غمی ای وطن چه رنگارنگ شراب ها نبود که نخوردیم حتا به فحشا دیست میزدیم تا یاد وطن از ما دور شوه . راست میگویی وطن دار دلیر مه وطن پرستی عزیز مه جناب عبدالخالق جان عزیزوم . نا گوفته نمانه که خالق نام خداوند است و ما بنده ای پور گنای او و خدا بکونه به گپایتان رسیده باشوم
8 آگوست 2009, 22:51, توسط سهیل
فکر میکنم که این سایت صرف بخاطر فحش و دشنام از سوی گردانده گان مورد استفاده قرار میگرد. نه عفت کلام ونه ادب واخلاق، این همه است آزادی بیان!
21 آگوست 2009, 10:55, توسط وحید کابلی
ا
قای جوان هراتی! توهم مثل بادار خیانت کارت مسعودخاین ومنافق هستی اوخاین به زور تفنگ وجاسوسی خود رارهبر فارسی زبانان قلمداد میکرد البته به زورپول وحکم بادر خود ایران وتو هم به حکم همین بادار ایرانی خود تخم نفاق را دربین اقوام افغانستان عزیز بذر میکنی وبرادرناخلف دیگرتان عبدالله بزور دالر ایران خودرا کاندید نمود که خداوند شرماندیش بنظرمادری زبانان زبان ایرانی با دری هم ازنگاه لجه وهم از نظر اسم ها فرق فاحش دارد۰ودیگر اینکه مسعود جز رهبری دزدان وجنایتکاران هیچ وقت رهبرتاجکان بوده نمی توانت ودیگر اینکه هرباشنده افغانستان افغان است نه تاجک نه پشتون ونه هزاره وازبک هرکه خودرامجزا میداند لطفا شر خودرا کم کند ما درافغانستان باهمین بافت خوشیم خداوند یار تان مرغ کم۰۰۰۰۰کم
5 آگوست 2009, 15:32, توسط anit racist
nice job mr Shahid
6 آگوست 2009, 00:12, توسط راستگوی
اینکه مسعود یک انسان خلف و جاسوس برای کشور های زیاد بود اینرا اکثریت مردم عاقل افغانستان میدانند. مسعود در ویرانی و کابل و بعد آن در ویرانی و بربادی افغانستان دست داشت.
مسعود عضوی فعال ای اس آی پاکستان بود و بعد دوباره به حکم همان سازمان مردار گردید.
مسعود رهبر شهید نه بلکه سگ ی آی اس آی پاکستان بود. حیف نام شهید او یگانه تباهکار و فتنه در بین مردم افغانستان بود. و حالا سگ و بی حیثیت دیگر بنام عبدالله چهره بر افراشته است. نمیدانم چرا خجالت نیستند. با کدام پس منظر و با کدام روی در عرصه سیاست آمدند هرچند این خرهای دمدار "اولاغ" ها هیچ وقت سیاست را بوی نمیبرند.
مرگ بر مسعود قاتل فاشیست
مرگ به تمام همراهان دزد اش
مرگ بر ربانی سگ و فتنه
مرک بر مسعود آی اس آی
مرگ بر تمام بی شرف هایکه حتی اینجا نیز از این بی ناموس ها طرف داری و دفاع دارند.
مرگ برتوی که از پلید ترین چهره های مثل مسعود سگ و ربانی دفاع داری !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6 آگوست 2009, 01:29, توسط Ahmad
Watandar Payrow Amir Sahib Masoud As janghay Dakheli wa kheyanat ba Farsi Zabana wa sarmaya hay Kharejish ham bogi. . Megi Tawhin ba Masoud tawhin ba Ensaniyat Ast! Masoud da Ensanyat chekar. Oh kho tamam Awakher Omre khoda da koshtan Hamwatana Musulman khod ter kad. Nesf Kabul Chor wa takhreb kad kate afraday khod. Aga bawar nadari yak dafa lotfan boro the Afshar da Chendawol da Shamal .
To yak jenatkar jangi wa Aghaz gar jang hay dakhili key hata yak sanya az fekre koshtan mardom mahroom wa musulman Hazara wa Uzbeck wa qezelbash aram namegereft Chora oh badbakht Namoymon( Masoud) ra ba zoor Aworda sar baqi mardom Afghanistan Qahraman Estad mekoni. Bare Shoma wa Shamali key Tarekh Dozdi Rahzani wa Chapawolgari dari Qahraman ast ney Bari Degaran. Wa na yak adam Hamwatan kosh ,Motaeseb Jangarok wa chapawolgar melak Ensayat ,Afghaneyat wa Musulmani wa Jehad mesha. Aya Jahad wa chapawol Amwal mardom musulman key ba Jawaligari wa becharagi as rah Halal,Ensani,Musulmani wa mardanawar ba dest Aworda bodand. Wa ya khana wa motor khareda bodand .Koshtan Anha dozddi ,Chapawul Amwal wa Aser Gereftan Anha Rawa wa Jehad bod???
Shoma mardom as Musulmani ,Jehad,Afghanyat,Ensanyat,Watandari,Farsi Zabani Salha wa farsang ha fasela dared. Faqt khosh daren Yak dozd wa Adam kosh wa hamwatan kosh ra Estad keda da ger azo Raqse wa paykobi konin joday azi key dega mardom wa aqelyat hay Afghanistan az dest shoma dozd ha wa Adam kosha ba sarkardi Amer
Sahib Masoud che Range ha wa ezab wa namardeha ra de khak khod da jaye key baba baba shan payada shoda Azab dedan,qatlo am shodan......
Ensanyat Wa Wejdan Tan Shomara Mahakema kona wa khoda shoma Dozdi wa Adam kosha ra hedayat kona agane baz shomara masti wa nadani gerefta ham khod wa ham mardom bechara Afghanistan koshta wa dar meten Zoor ham key sar tan amad Da Peshawor ya Tajikistan wa jayah dega Panahenda meshen Ya Mamay Tan Aworda Da zer Sayesh shan Khayr wo doea da haq Rooh Amer Sahib bechara mekonin.
Nadani Bus Ast Sar Aql beya Watandar Jan. Brother Hamzoban Hamwatan.
Yak dafa feker ko key dege mardom as dest shoma wa nafarha wa afkar Amer Sahib che Jaza wa Azab Kasheda Baz beya Mara da ray Farsi Zobani wa Musulmani Dawat Ko. Masoud Ta key Zenda bod Sayaf ra da zer Baqal Gerefta ba Hazara koshi wa Farsi Zaban koshi Edama dad. Akher ham Chah Kan Da Chah Ast. Zamena Marg wa Terror Masoud Ham az taraf Sayaff wa Endewalay Seyasis Shod.
Salam ba Quranyan wa tamami Shohaday bechara wa mozlom Watan Az Tajik ,Hazara,Pashton,Uzbek......dar har jenah wa hezbi Ya chap wa rast key koshta shoda.
8 آگوست 2009, 05:11
I can only say that you have writen the reality about that Murderd Dog which was the spy for Russia and ISI
9 آگوست 2009, 05:02, توسط تخاري
به راست گويي در حقيقت دروغ گوي!
به كسيكه از بي هويتي و بي حيثيتي وجدان و ارزش هاي اخلاقي در را مرداب وجودش براي ابد دفن كرده است. به كسيكه نام فاميل و قبيله اش با نا غلامي، تسليم و معامله گري گره خورده است. اصلا بدون دم و دستگاه و عوامل خارجي هويت ندارد. به اين بي غيرت پست كه به جز اين منطق نمي تواند بكار رود به صراحت بيان مي كنم كه اگر احمد شاه مسعود را از تاريخ افغانستان برداريم ديگر بغير از چند عياش، كثيف، خاين، و مزدور و......چيزي باقي نمي ماند. من به عنوان يك انسان وقتي ديدگاه يك هموطنم را به ويژه در باره مسايل بسيار پيچيده مي شنوم آنهم به اين حد آشفته و پريشان از خجالت آب مي شوم. واژه هاي را كه اين بي هويت و مزدور به آدرس يكي از نماد هاي واقعي و دوست داشتني مردم اين سرزمين بكار برده دور از دايره انسانيت واخلاق است.
6 آگوست 2009, 02:04, توسط گل علی
آقای شاهد! کارهای زیبایی از شما میبینم. امیدوارم برای اینکه ثابت بسازی واقعا یک مبارز استی، یک روزی کارتون از شما ببینم که مزاری را در حال میخ کوبیدن بر سر انسان ها نشان بدهد.
6 آگوست 2009, 05:28, توسط شیر بچه جاغوری
گل علی جان دوست فاشیست من حرفی را که میزنید خیلی زنانه است.کاش همت میداشتی که آنچه را که واقعیت هست بیان دارید.مزاری آنقدر روح ملکوتی داشت که دستش را مردار این اعمال شوم نمینمود .اورا با مسعود گوش بریده بی هویت فاسد اشتباه نگیر جان برادر مسعود یک بیمار جنگی ویک زالوی فاسدی بود که خداوند اورا برای حفظ آرامش این مردم تکه تکه و به جهنم فرستاد .میخ را کسانی کوبیده که نمیدانستند اما خدا اگر این بار روزش را بیاورد ما میدانیم که میخ را بجای مناسبش بزنیم نه به سر های پوک شما.کاش کمی همت میداشتید و کاش مردانگی این را میداشتید که از دروغ و افترا برای تان راهی باز نکنید.
6 آگوست 2009, 02:13, توسط گل آغی جاغوری دانشگاه کابل
سلام به همه هرگاه یک قاتل مزدور وویرانگرلوگوی هویت فرهنگی مان شو.د وای بحال ما که چه بدبختیم.احمد شاه مسعود اگر روزش برسد باید استخوان های سوخته اش بالای دار مجازات آویزان گردد.براستی که ما نه تن به تن جاهلیم که ذاتا از ریشه و اتنیک دچار جهل مرکب هستیم.برادران من آیا شما در مورد یک کسی که خودرا تاجیک نگویند نیز این نظر نیک را دارید؟آیا روزی در باره یک پشتون خوب یک ازبیک یا بلوچ خوب وطن این نظر را داشتید طبعا که نه پس بیایید خودرا همه با هم از افسار قومی برهانیم این بی همتی است که عینک های مان فقط دید قومی داشته باشد.بیایید پشتون و تاجیک و هزاره و ازبیک خوب خودرا قربانی دیدگاههای غلط خود نکنیم دوستان.این کشور وقتی ازین فلاکت مفرط نجات میابد که من و تو ما شویم نه این که سر در آخور ملوک الطوایفی داشته دل خوش بداریم
درود به همه آنانیکه کثرت اندیش اند نه آنانیکه همه خوبی هارا در حصار فاسد قومی میبینند
6 آگوست 2009, 02:52, توسط صحرايي
ارمان مسعود ازادي واقعي ميهنش از اجانب و نوكران انهابود كه نه افسانه است نه كتاب همه مردم افغانستان شاهدمبارزات ان دلير مرد تاريخ معاصر اينسرزمين هستيم پس كسانيكه به ازادي اين وطن عقيده ندارند و هميشه در غلامي زنده گي شانرا راحت تر جستجو مينمايند دست به چنين كار هايي ميزنند . شما شاهد اداي احترام سفير پاكستان پدر بزرگوارشما كور دلان بر خاك مزارش در پنجشير بوديد همين بس تان است .
6 آگوست 2009, 03:06, توسط سید نجیب
زبان مهم نیست وجدان مهم است به هر زیان که صحبت میکنید باید واقعیت های گذشته را فراموش نکنید بلکی کسان که این خیانت های ملی را تحت نامهای مختلف انجام داده است باید بیان گردد این وظیفه قلم به دستان و فرهنگیان افغان است نباید از واقعیت ها چشم پوشی کرد .
واقعان امر صاحب تحت همین نام و نشان این خیانت ها را مرتکب شده و این شاگرد وفاداری این پل شکن و قاتل مانند گذشته دوباره میخواهد در پهلوی وی سخن گوی باشد و بااستفاده از چرندیات گذشته وی دوباره بیخواهد بالای مردم مظلوم حکومت کند اما این یک خواب و خیال خواهد بود که دوباره این پل شکن ها و قاتلین به چوکی قدرت بینیشیند افغانها حالا هوشیار و آزموده را آزمودن خطا است .
6 آگوست 2009, 10:42, توسط Ahmad
عبدالله دیروز وزیر خارجه آمر صاحب آدمکش هموطن کش و مسلمان کش بود که زیر چپن چرکین و مردار دو روزه ربانی در سطح جهانی بر جنایات های آمر صاحب،ربانی و سیاف نوکر خاص و فعلی کرزی بود. زمانی هم وزیر خارجه کرزی بود.اسماعیل خان مردم هزاره را در هرات زمین خریدن نمی ماند و آمر صاحب با دزدان و چپاول گران جهادی اش که برای مسلمان کشی و هموطن کشی آموزش دیده بودند آدم کشی میکرد. شما برادران هم زبان با کدام وجدان و دلیل اینها را قهرمان خطاب می کنید؟ آیا از دل اقوام و قربانیان جنایات آمر صاحب و شرکایش سیاف خبر دارید. بچیم ما در سر شما میخ نمی زدیم ما مردانه وار از خود دفاع کرده شما تجاوزگران و وحشی ها را با مرمی و راکت در فرق تان می زدیم.حق دفاع در همه جا از نظر قانون بین الملل افغانستان و اسلام روا است. چه نیاز به میخ است بچیم ما نجاری نمی کردیم ما ده سرسر تان با مرمی و راکت زده از خود دفاع میکردیم. آمر صاحب یک کابل را گرفته نتوانست از کجا قهرمان شد.
پنجاه دفعه گریخت و از خلیلی و دوستم کمک خواست که با بیا که حالی طالب سوار میشه. همین سر افگندگی و خجالت برایش و پیروان اش تا قیامت کافی است بشمول داکتر عبدالله وزیر خارجه کرزی!!!!
مزاری مرد و مردانه وار از مردمش دفاع کرد و با میخ گوشتی در هر جای تجاوز گران که خواست زد. بچیم از تبلیغات میخ زدن مارا نترسان میخ بان هر کس که سر ما تجاوز و زورگویی کنه جوابش را میتیم.
آزمودن شما جنایت کاران شورای نصوار ومردمان کم ظرفیت عین بی عقلی و بی خردی است. صد شکر ده پشتونها حد اقل مردانه وار خو می جنگند.شما آدم های زنچه و نامرد که هیچ رنگ و بوی از انسانیت،اسلامییت افغانیت، و حس ستم ملی ندارید با اقلیت های دیگر و فارسی زبانهای دیگر..... مسعود و نوکرش عبدالله..... تخم دشمنی و بی اعتمادی را در بین مردم فارسی زبان انداخته و از نظر ما آدمهای شیاد و جنایات کار هستند. نی ده قول شان اعتبار اس و نی ده زبان چرب و ریا کار شان. مثل روباه می مانند که می خواهد شیران را بازی بته. شما دلتان را خوش میکنید هیچ کسی را بجز خودتان فریب نداده و نمی توانید!!!!
احمد خان
6 آگوست 2009, 12:44
این کار شاهد عتیق نشانه از بی فرهنگی و عدم آگاهی و نشات میگیرد. من شاهد عتیق که شاید هم یک نام پاکستانی باشد شخصیت بی فرهنگ میدانم و کسانیکه از کارهای وقاحت آمیز وی حمایت مکنند بی فرهنگتر. وطن پرستی را مردم اروپا و امریکایی شمالی به مردم خود با مثال دادن مسعود معرفی میکنند. در این باب کتاب ها نوشته شده وشواهد زیادی وجود دارد. و اگر فرهنگ داری، فرهنگ خودرابی طرفانه به جهانیان معرفی کن و جعل کاری و جهالت بابا و اجداد خودر را به مردم معرفی کن. تاریخ معاصر کشورت را بیطرفانه بنویس و از آن بی طرفانه دفاع کن. در اثر این تحقیق به نتیجه خواهید رسید که خایین که است و وطن پرست که است. به این شیوه کارهای بازاری چیزی بدست نمی آید و خایین را از صادق وعدالت خواه فرق کرده نمیتوانیم
من از سید نجیب خواهش میکنم تا تعریف خایین ملی را بدهد. دور از عقده و تعصب حرف بزن
6 آگوست 2009, 15:10
آقای سید نجیب، من با شمام موافقم که زبان مهم نیست وجدان مهم است.
هر افغان و یا شخصیت مبارز و آزادی خواه اندکترین وجدان انسانی و درک درست از وجدان داشته باشد، چنین جرم و بی وجدانی را مرتکب نمی شود که در برابر شخصیت پاک و وطن پرست، آزاده وشیر مرد دلیر چون مسعود عزیز اهانت نماید.
شما واژه وجدان را به کار برده اید اما محتوا ومفهوم آنرا با توهین به مسعود بزرگ زیر پای کرده اید.
اگر درک و شناخت عمیق از تاریخ معاصر افغانستان دارد، از شیوه های بازاری و توهین آمیز خود بگذرید از شیوه تحقیقی با حفظ عدم جانب داری در مورد مسعود مستند بنویسید تا باشد حق از باطل تفکیک گردد و در صورتیکه این استعداد و درک را در خود ندارید، فقط با هیاهو و سر صدای پوج بهتر است نه به خود گناه کسب کنید و نه مردم را گمراه بسازید و نه به شخصیت های ملی توهین کنید
6 آگوست 2009, 15:19, توسط jaghori
namash balnde aghai ategh ama karash khili pain ast fetnei daghigh der rai atihad ghadam ber dar i rafigh
6 آگوست 2009, 15:47, توسط kabull
lutfan etefaq koned watan dar hale bad ast hm dast wa ham nazar shawed
7 آگوست 2009, 12:48, توسط سرشار
آفرين احمد خان !
بسيار جواب معقول بود . . لعنت خدا به سر کسانبکه از آدمکشان و دزدان پيروی ميکنند !
8 آگوست 2009, 05:19
Good Job guys
Keep Continue
6 آگوست 2009, 06:07
Bradar aziz Atiq jan salam! bisyar yak karton hale! ma afghan ha bayad balay shma eftekhar konem! Abdullah ham yak kasales masud fashest ast o sakht mesle badar khod tashna qodrat ast!iin grup qatel, fashest o jasoos ke balay mardoom bechara zolm o setam kard o kabul ra wayran kard, baz mekhahad ke mardoom maa az in jenayat karan emayat konad. afghan ha hech waqt qatelin ra faramosh namekonan. iin yak chand fard ast ke chon masud fashest ba mardoom afghanistan dashnam medehand o megoyand ke chand melion nafar iin fashest taraf dar dard. man ba iin ashkas khaeyn megoyam ke shma bedon grup fashesti tan hech kodam tarafdare degar dar sarzamin afghan ha nadaren
6 آگوست 2009, 07:43
man feker namekonam ke dar tamame tarekhe afghanistan ,ma kase ra dashta basheem ke mawrede ehterame tamame mellat bashad, pas keshware hasteem be qahraman wa ma mellate hasteem qader nashenas, wa degar eenke az koza homan tarawad ke dar oost, harkase dar hade zarfeyate khod kare mekonad wa aqaye shahed ham dar hade zarfeyate kho ok
6 آگوست 2009, 08:23, توسط شهروند
هزاره های عزیز، هم مهینان همزبانم!
این تاجیک ها نبوده و نیستند که حقوق شهروندی شما را پامال کرده باشند و یا بخواهند پامال کنند این قوم دیگر بوده است که نه تنها بر شما بلکه بر برادران شما یعنی تاجیک ها و ازبک ها ظلم کرده، زور گفته، و خواستند و می خواهند فرهنگ قبیله شان را جانشین فرهنگ غنامند مان بسازد.
وقتی سایت ها را مرور می کنم در کمال تعجب می بینم برادران هزاره به هر بهانه ای به تاجیک ها می تازند و گویی مشکل اصلی آنان در افغانستان تاجیک ها هستند. و اما جالب این جاست که کمتر تاجیکی را می بینی که علیه رهبران و مردم شریف هزاره چیزی بنویسند. (البته به استثنای تعداد محدودی که در واکنش به نوشته های برادران هزاره نظر می دهند)
وقتی اکثریت تاجیک ها شما را دوست دارند و رهبران آنان مانند رهبران شما از حقوق شما دفاع می کنند این شرط انصاف نیست که شما با استفاده از هر فرصتی و هر بهانه ای به تاجیک ها بتازید. یادم است همین پارسال وقتی کوچی ها در یک حرکت سازمان یافته به مناطق هزاره نشین بخصوص مردم بی دفاع بهسود یورش بردند و تعدادی را به شهادت رسانیده و بقیه را آواره کردند تاجیک ها همانند بقیه هزاره ها بلافاصله واکنش نشان دادند و این یورش را محکوم کردند. این در حالیست که به نظر می رسد اگر تاجیک ها مورد یورش قرار بگیرند شاید یک تعداد برادران هزاره جشن بگیرند.
بسیاری تاجیک ها از آدم های مثل عبدالله، فهیم، قانونی، ربانی و باند آنها دل خوشی ندارند ولی بی تردید اکثریت به اتفاق تاجیک ها به مرحوم مسعود احترام ویژه ای دارند و هر نوع توهین به مسعود شهید احساسات آنانرا جریحه دار می کند. اگر هدف شما واقعا دشمنی با تاجیک هاست من حرف ندارم خدا همه ما را هدایت کند ولی اگر به اصول همزیستی مسالمت و برادرانه باور دارید بدانید که این گونه توهین ها کار را مشکل تر می سازد.
به هر حال برای همه مردم افغانستان و بخصوص برای ملت زحمت کش هزاره آروزی خوشبختی دارم.
شهروند
8 آگوست 2009, 02:15, توسط خداداد جاغوری
جوابیه کوتاه برای شهروند گرامی --- برادر شهروند از تلطفهای کریمانه تان سچاس.هیچ گاه کسی تاجیک یا پشتون یا هزاره را دشمن خویش نمیداند و اگر بداند این اشتباه است .اما در مورد احمدشاه مسعود اگر نمیدانید باید بدانید که این مرد کاری در حق اکسریت چه هزاره چه تاجیم انجام داد که نه عبدالرحمن نه فرهاد ونه هیچ غدار دیگر در حق مردم نمیتوانند.شما اگر این گئنه بخاطر همخونی با مسعود از او دفاع مینمایید گویا شما میخواهید با گرفتن گوشهای تان حقایق را نا دیده بگیرید.این که هموطنان تاجیک ما نان را همیشه به نرخ روز میخورند نه تو شک داری نه من.اما هزاره ئ تاجیک اگر فرهنگ مشترک دارند با پشتون و بلوچ نیز این رابطه را دارند با ازبیک و ترک این وطن نیز فرهنگ شریک هست چرا این حرف را میگویید برادر من.امیدوارم با منطق باز با اعمال سادیستی مسعود خاین برخورد نمایید نه اینکه جلو چشمان تان را همخونی بگیرد .ایا جنایات این فاشیست نگون بخت را در غرب کابل از یاد بردید؟درین فاجعه چه چیزی جز تفرق قومی نصیب این پادشاه یک شبه گردید.آیا باور کنیم که شما با حکومت یک روزه تان سگ ها را چپه نعل کردید؟؟؟؟؟
6 آگوست 2009, 23:54, توسط فرشته بينا
مسعود اين فرزند نجيب مردم افغانستان .يك ارمانداشت كه او ازادى وارامى مردم افغانستان.دوستى ووحدت ملى وقعى برمناى برابرىهمه اقوام ومليتهاى ساكن درين سرزمين.بكزار فاشيستان قبيله بيافند. براى انها امين تركى راكتبار ملاكور وغيره بهتر است از هر شخص خوب غير بشتون .وبيشترازانها هم جنايت بيشه كان بودند.كه جنايات بيشمار كردند.از جنايات انها اين فاشيستان نام نميبرند.و تهمت برعليه رهبران غيربشتون ميبنددند.
7 آگوست 2009, 03:11
مسعود واقعا ادم با شهامت وبادرایت بود اما او هو غلام غلامان بود واقع بینانه بنگریم آیا مسعود بتنهایی افغانستان را از دست روسها گرفت ؟ اصلا شما چراحرف های لهن وبی اساس میگویید این بطفل افغانستان معلوم است که خیانت کرده به این کشور پس لازم نیست در صفحه کمپیتر چیزی های بی مورد بنویسید ترسیم کنید . عزیز
7 آگوست 2009, 07:51, توسط anti racist
Ahmad Shah Masod!!
http://www.youtube.com/watch?v...
8 آگوست 2009, 05:56, توسط Fazel
Ahmad shah masood qahraman mili bud wa ast zira ba khater khuda wa watan jaan e khod ra az dast daad, yak chand khaayin bi farhang agar imroz mikhaahad az tareeq e tamaskhur wa rishkhand zadan ba armaan hiee mili ba shuhrat be rasad een ra bedanad ki aaftaab ba 2 angusht pinhaan nami shawad wa kaar kard hiee Ahmad shah masood e qahraman ra zair sawal bebarad. ba andaaza e Ahmad Shah masood haich kas dar afghanistan mahboobiat na dashta wa nadarad, aks hiee aamire sahib e shaheed dar har kunj o kinaar afghanistan suboot konenda e harf hiee baalaast.
8 آگوست 2009, 00:39, توسط شبانه
هموطن عزیز آیا پیش خود خجالت نمی کشی که برای آمر صاحب شهید چنین الفاظ را گفتی شنیدی که می گویند به لق لق سگ دریا مردار نمی شود.
8 آگوست 2009, 02:55, توسط همکار
برادان هزاره !
شما باید آنقدر بی پاس و پیش پا بین نباشید .... مسعود کسی بود که در وقت محاصره بامیان تمام رهبران تان را با فامیل شان بخاطریکه اسیر پنجابی نشوند به پنجشیر انتقال داد........
شما که پاس این مرد با غیرت را ندانید .. وا به حالتان باد.
8 آگوست 2009, 05:24
مسعود به واقعیت یک مزدور و جاسوس بود همیشه مرده باد......
شیر پنجشیر بز شادگل روبای کابل مرده باد همه یاران وهمنشینان دوزد چپاولگر و متعصیبن شرمسارت....( عبدالله, بولانی ,فهیم ......وغیره سگ های گشنه
8 آگوست 2009, 06:32, توسط احمد
او برادر عزیز تاجک،هموطن و همزبان شما که اینهمه از آمر صاحب دفاع می کنید که آزادی وطن و آرامی و ... می خواست!! شما دیروز کجا بودید که به آمر صاحب و دزدانش مشوره بدهید که آزادی وطن و آرامی با کشتن هزاره ها و باقی اقلیت ها که سالها توسط پشتونها قتل عام شده است بدست نمی آید. از لجاجت و نژاد پرستی بی جا دست بردارید. معاهده جبل السراج را برای ختم انحصار پشتونیزم غنیمت شمرده ملت تاجک وتمامی فارسی زبانان را و اقلیت های دیگر را از این ستم ملی و خفت نجات بدهید.
احمد شاه مسعود متاسفانه با آنهمه شهرت و احترام ایکه در بین اقلیت ها وبخصوص هزاره ها داشت تا جاییکه مردم هزاره در اکثر جاها به استقبال مسعود و پایان انحصار پشتونها گاو و گوسفند های فراوان نذر کردند که خدا را شکر که یک هموطن هم زبان و ستم دیده ما به قدرت رسید و شاید چند صباحی روز و روز گار خوش و خندان داشته باشیم..... اما متاسفانه مسعود با خودخواهی ها و هوسهای بچگانه اش کاری کرد که روی دوصد سال حکومت و جنایات پشتونها را شست به گفته مزاری......... آیا شما در آنوقت نیز همین ذهنیت را داشتید؟؟؟ یا در صدد ای کردن کردن هزاره های مظلوم و قتل وعام شده توسط پشتونها بودید؟؟؟
شما که خود انتقام حبیب الله کلکانی را نداشتید و سر تان پیش پشتونها خم بود و از غلام بچه و کاتب بال نمی رفتید. آیا انتقام شما (خون حبیب الله کلکانی ) و مظلومیت هزاره ها را یک جوان نا بالغ هزاره سرور شهدای هزاره و اقلیت های مظلوم از نادر غدار نگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا شما نیکی و محرومیت مشترک را درک کردید برادر هم زبان و هموطن تا کی نا انصافی و ماده رندی ؟؟؟؟؟ ما نان را از پس سر نخوردیم !!
اجداد مار مثال می آوردید. اگر ما کلمه هزاره را کنار بگذاریم آیا در باره نژاد ما چیزی میدانید یا تاریخ تحریف شده افغانستان یعنی (پشتونستان ) را خوانده اید. نزاد مردم هزاره به ترک -مغل های قهرمان میرسد که دنیا از خشم شمشیر شان تا بحال میلرزد و احترام دارد. آیا آثار تاج محل هندوستان را جد و آبای بزرگوار شما درست کرده است یا مغولها؟؟؟ آیا همین شهر کابل به دست توانای ظهیر الدین محمد بابر که مادرش از قبیله چنگیز خان و پدرش از قبیله تیمور جهانکشا بوده بنیان نهاد. آیا سلطان محمود تاجک آریایی بود یا پشتون قندهار؟؟؟
آیا غوریان،کنیشکا،سلجوقیان،کوشانیان آریایی و پشتون بودند یا ترک _ مغل .آیا مولانا رومی ،ناصر خسرو،بیدل ...که فارسی دری زبان اختیاری شان بود تاجک و پشتون بودند یا ابوعلی سینا ؟؟؟؟
اگر ما از نام هزاره شیعه و سنی بگذریم هیچ قوم و ملتی در خراسان کبیر و آریانا بهتر و بالا تر از ما تاریخ نداشته و نخواهد داشت... هزاره نام ملیت ماست اما نام نژاد ما ترک_مغل است که دهها ملیت همرشته و همخون آنهاست... تچیم شما تاریخ را همیشه تحریف کرده و سر چپه می خوانید. تاریخ ترکهای عثمانی و صفوی و نادر افشار را در منطقه فراموش نکنید... از مسایل شیعه و سنی و لهجه بگذرید زبان هزارگی مملو از ترک مغلی است....
اگر می خواهید که در افغانستان آزادی و آرامی بیاید از کسانی ایکه در حق ما ظلم و توطیه کرده اند حمایت نکنید.حتی دوستان و طرفداران مسعود نیز از اشتباهات و خیانت های او در حق مردم فارسی زبان نیز اعتراف دارند.... کار های مسعود و ربانی مردم هزاره را مجبوراٌ در دام گلبدین راکتیار انداخت .ما دشمنان تاریخی خود ر و تاریخ خود را بهتر از شما می دانیم و نیاز به زحمت و پرداز شما نیست......
احمد آسترلیا
8 آگوست 2009, 07:24, توسط علی یار
جناب همکار شما هم نیکی فرزندان سر بکف هزاره را که در دره زیبای شمالی در مقابل متجاوزین پنجاپی سینه سپر کرده بود از یاد نبرید، میدانی که چه نعداد جوانان غیور هزاره و ازبک در کنار جوانان برومند تاجک به خاطر دفاع از عزت و شرف این خطه باستانی جام شهادت نوشیدند.بگزریم از این کینه ورزی ها، زیرا ما راهی درازی در پیش داریم و کوشش کنیم که طرحی نوی دراندازیم، که دران صداقت و فداکاری ملاک باشد نه غدر و خیانت.زیرا صداقت ما نشانه عظمت ماست،گرنه اعتلاف کردن هیچ دردی را دوا نخواهد کرد، ما باید همه در کنار هم باشیم و نباید دشمنی قومی را افتخار بدانیم و کوشش کنیم که همه اقوام در کنار هم با صلح و صفا زیست نمایند، از کشتن و دریدن هیچ قومی سود نخواهد برد، زیرا تجربیات تلخ گذشته خود نشان دهنده این امر است.
9 آگوست 2009, 01:30, توسط انسان
دوستان هزاره و کاکنان فاشست هزاره ی کابل پرس?
نمی شود شما اگر کارتون احمد شاه مسعود، حکمتیار، ملاعمر، دوستم و یا افراد دیگری مربوط به تبار تاجک ها، ازبک ها، پشتون هارا رسم می کنید و جنایت کار بودن آن ها را به نمایش می گزارید، لطف نموده چند تا کارتونی از نواسه های اصیل چنگیز یعنی شفیع دیوانه و افراد همانندش و مرشد بزرگوارشان به اصطلاح خودتان بابه مزاری تان را هم به نمایش بگزارید.
مگر جنایت کار ها ویژه اقوام غیر هزاره هستند؟
فاشیزم هزاره در افغانستان در حال آبستن نیو نازیسم در افغانستان است. رقص مرده و تماشای حالت زایمان زنان غیر هزاره را کی ها به تماشا نشستند؟
کی ها از مردم تلفظ قروت و کروت را می پرسیدند، تا زبان ببرند؟
کی ها در مسیر راه شپش می فروختند؟
در حالی که اگر به ناموس هزاره ها شماری از مریض های سیاف تجاوز کردند و یاهم شماری از مریض های تاجک سیف شیطان را در امر هزاره ستیزی یاری رساندند، بابه مزاری شما و مریدانش که به راستی یاد و خاطره چنگیز را زنده کردند، هیچ جنایتی نکردند؟
من پاسخ می طلبم از آقای میر هزار و عتیق شاهن؟
9 آگوست 2009, 06:32, توسط علی یار
جناب انسان امید که در واقعیت انسان باشی،مگر متاسفانه از نظراتت پیداست که فقط نام را به نام انسان یدک می کشی والا چیزی دران نمی توان یافت که حقیقت را گفته باشی.
من شخصآ با هر نوع توهین به خصوص به انهایی که رفته اند مخالفم ولی منحیث یاد آوری تذکر میدهم که حرفهایت مانند منطقت پوچ است ،چون با همه این ادعایت یک سند اگر ارایه کنی بد نخواهد بود و اه، چیزی باید بگویم اینکه عملکرد شفیع فقط و فقط متوجه نیروه های نظامی دشمن بود نه مردم غیر نظامی.اگر فرد نظامی دشمن را گیر می آورد،میخ نه بلکه با راکت به فرقش اش می کوفت چون سزاوارش بود ولی متاسفانه دشمنان مردم ما فقط حملات شان را متوجه افراد ملکی میکردو نیز اینکه عملکرد شفیع عکس العمل نیروهای بی رحم دشمن خونخوار بود که بر هیچ چیزی از انسان هزاره رحم نداشت پس توقع دارید که گل به پای نظامیان بی رحم دشمن میریخت، چیزی مهم دیگر اینکه شفیع ها هرگز آغاز گر آن جنگ نا خواسته نبودند بلکه در سنگر دفاع و مقاومت میجنگیدند.
8 آگوست 2009, 22:55, توسط stricker
massou was thief, period.
he is the one who created the conditions for the destruction of afghanistan.
he is the one who sew the seeds of ethnic hatred in afghanistan.
it is because of him and his supporters that the fire of ignorance and ethnic hatred is wildly flarring and bruning us from within.
it is because of him that kabul that kabul was turned into a hell whole and became the killing field of tens of thousands tajiks, pashtuns, hazaras etc.
death to his memory and death to his suppoters.
long live unity and love among all afghans.
vote for karzai or bashardost.
it is our moral duty to make sure that abdullah the dog never comes to power and rule our day to day lilfe. think deep!!!
9 آگوست 2009, 03:22
خدمت شما عرض ادب واحترام دارم .محمدسلیم واحدی ازولایت هرات می باشم .
برادرعزیز در مورد توهین شخصیت ها باید بگوئیم که این کاری خوبی نیست قسمیکه من دراین مورد بررسی نمودم شما قوم پرستی می نمائید به خاطری که شما تمام شخصیت های ملی وبین المللی را توهین می کنید اما تنها بشردوست را نوازش می کنید ما همچنان شاهد ان بودیم که در زمان که اقای بشردوست وزیر پلان بود درحدود 1935 انجوها را لغو نمود درصورتیکه چندین نفرازان طریق پول حلال بدست می اورد اگر دراینده رئیس جمهور شود افغانستان راجز ازگرسنگی کشتن دیگر کاری نمی کند اقای بشردوست باید نزد یک داکتر اصحاب برود خودرا معاینه نموده اطمینان خویش راحاصل نموده خودرا کاندید ریاست جمهوری نمائید ازشما می خواهم که قوم پرستی ننمائید به خاطری که افغانستان در طول 25 سال متحمل خسارات گردیده همه انها ناشی ازقوم پرستی بوده . دیگر بس است قوم پرستی .
9 آگوست 2009, 05:11, توسط اصیل کابلی
من به حیث یک کابلی اصیل که از اجداد و اجداد در کوچه شور بازار کابل زندگی به سر برده ولی در زمان بچه سقاو ثانی ملا مسعود شیطان و جاهل خانه های ما ویران شد از این کار محترم عتیق شاهد و شعر که شاهد کابلی در باره این جنایتکار ملی سروده است تقدیر میکنم.
این ظالمان و خداناشناسان با استفاده از اسلام و جهاد کاری کردند که نه روس کرد، نه انگریز و نه کمونیست و نه کافر ...
اینها برای رسیدن به قدرت طفل هشت ساله را هم مورد تجاوز قرار دادند و مرد هشتاد ساله را هم به قتل رساندند.
من مسعود جاهل و خداناشناس را از همه دیگر به نام مجاهدین خائین و قاتل نکوهش میکنم زیرا این مسعود جنایتکار بود که اول داخل کابل شد و دیگر تنظیم های جنایت پیشه را تشویق کرد که عین کار را کنند. او عاشق قدرت بود. زندگی مردم مظلوم کابل برای او هیچ بود.
ویرانی کابل و قتل هزاران بیگناه ، تجاوز به عفت زنان و اطفال همه و همه تقصیر این جنایتکار ملی و خائین ملی است.
پس باید بگوییم زنده و سلامت باد عتیق شاهد و شاهد کابلی این دو وطندار عزیر ما که چهره واقعی این شیاد و ویرانگر را ترسیم میکنند.
9 آگوست 2009, 10:09, توسط Ahmad
کابلی اصیل شما کاملاٌ درست فرمودید
اینها کی گوش شنوا و روا داری برای دیگران دارند. مردم اصیل کابلی مثل برادران و خواهران قزلباش که نژاد شان به ترک میرسد نیز از گزند این جانیان وحشی شما را بیشتر از ما مردم هزاره قتل و عام کردند.
اینها هیچ گاه درد دیگران را درک نمی کنند فقط عاشق یک نفر هستند. می خواهند که تمام ملت افغانستان را قربانی آمر صاحب و سیاف قربانی کنند و بس.
احمد
9 آگوست 2009, 14:06, توسط stricker
To Mohammed Salim Wasee’e from Herat,
This has nothing to do with qawm parasti. What is qawm parasti is those who are praising Massoud the thief and robber who to this date has made the life of all people of Afghanistan hell. We are not going to be fooled with chants of "farsizabanan’ etc. We are all Afghan and Pashutns are also our brothers. Voting for Bashardost and Karzai should be a moral choice than rather a qawm parasti choice for that is for you guys to vote for a thief and criminal like Abdullah. Think about it, what could Abdullah bring to Afghanistan and its people. Qawarish ba raaeese jamhoori namemana. If Karzai hasn’t done much for Afghanistan and its peole he has not inflicted much harm on people and especially Hazaras. We would be much better rather to vote for Karzai than Abdullah. If we vote for Abdullah e Harza kush and not Karzai in whose rule our lives have improved dramatically would be a choice of enimity with our Pashtun brothers. So please stop jumping into Abdullah the buz’s ex deputy on ethnic and secterian falsehoods. Vote for Bashardost who is honest, intillegent, dynamic, noon secterian/ethnic and above all has the credintials (acadamic/experience) to run the country or alternatively just vote for Karzai.
Death to Massoud, Abdullah and their memories. Long live a prosperous and united strong Afghanistan. For once for god sake think rationale every one.
Salam.
11 آگوست 2009, 05:48, توسط Fazel
brother haaaa : har ki qawm parast ast, zubaan parast ast, nezhaad parast ast wa bil aakhera samt parast ast musulmaan nist, khuda wa rasulash lanat karda baalaiee kasi ki tabeez nezhadi, lesaaani, samti ra daman mizanad. churaa maa az degar mamlakat haa wa dega mardoom yaad namigirim??? hameen tabeez haast ki maa raa imroz ba eeen haal rasanda ast, aayaaa dar america na didin ki yak marde seyaah post raees jamhour shod? az khuda betarsid brother haaa, maa wa shuma marg o murdan daarim, fardaa roz az tak take maa pursaan mai shawad az een daman zadan hiee tabeez nezhaadi wa qawmi. az maa haich wakht khuda nami pursad ki az qawm asti wa ba kudam zubaan sohbat mikoni balki purseeda mai shawad ki taa kudam andaaza da ba wojood amadan wahdat bain e musulmaan haa komak kardim. pas az khuda betarsid wa dega ba haale khod wa een millat rahm konid.
18 آگوست 2009, 03:38, توسط حبیب
برادران محترم نظرات شما را بجانبداری و عدم جانبداری قهرمان ملی افغانستان که نوشته بودید مطالعه کردم بدانید که حق نام خداوند یکتا بوده و کسی که حق را بیان میکند بنده واقعی خداوند بوده ولی بدا بحال کسانیکه از حق چشم پوشی و زحمات تاریحی چهره های درخشان وطن را نادیده گرفته و اتهاماتی را به انها وارد مینمایند و لکه های معامله گری اقوام خویشرا که بدون قوت خارحی حکومت کرده نمیتوانند پاک نمایند.
18 آگوست 2009, 23:25, توسط Ahmad
بی شک حق نام خدا است. ولی جنایات مسعود ، سیاف ربانی و دیگران در افشار ،چنداول که بیشتر قزلباشها که خود را فارسی زبان میگیرند و توسط فرمان آمر صاحب قهرمان جنگهای داخلی و هزاره کشی را چگونه توجیح می کنید؟؟؟ آیا آنقدر حقایق را کتمان می کنید که دیگر کاملاٌ تعصب و قوم گرایی شما و منطق تانرا کور کرده است. مسعود به اندازه یک آدم ساده هم ملی نمی اندیشید آنچه می اندیشد از لوله تفنگ و خود خواهی بروز می داد. تمام اقوام را دشمن خود و مردم خود ساخت و برای شما بیچارگان که دیگه قهرمان ندارید قهرمان شد!!
عبدالخاق شهید یک نو جوان هزاره انتقام تاریخی تمام مردم هزاره و سردار مردم تاجک حبیب الله کلکانی را از نادر شاه گرفت آیا شما مردم قدر دوستی و همزبانی ما را دانیستید؟ شما که خود مرد انتقام خود از نادرشاه نبودید و ظاهر شاه نیمه مرده را کشال کشال آورده بابای ملت درست کردید! این قهرمان هموطن کشی و مسلمان کشی که بیشتر به یک قوماندان بچه می ماند تا یک رهبر چه کاری را انجام داد. کابل را به طالبها داد و زمینه سقوط ولایت دیگر را فراهم کرد . در اواخر عمر در بین مردم افغانستان جای نداشت و ده یک غار خوده گرفته بود تا به همکاری سیاف و فهیم خان و شرکای سیاسی اش کشته شد.
حالا همه دوستان اش از او استفاده کرده چوکی میگیرند و یک تو بیچاره از او دفاع میکنی!!!!
مسعود بیشتر هموطنانش را کشت تا روسها و خارجی ها.با روسها آتش بس کرده صلح کرد اما با هموطنانش نه !!! اینست قهرمان دروغین شما شورای نصواری !! که من نام ملت بزرگ دانش پرور و شریف تاجک را با آن یکجا نمی کنم. تاجک ها شریفتر از آن است که به گناه مسعود و جنایتکاران شورای نظار وسیاف مقیاسه شوند.
احمد خان
21 آگوست 2009, 11:25
yak jahan tashakor aqhae Ahmad az maloomate shma!! kash ke iin khayenen sharm medashtand! watan ra kharab kardan ama anoz ham sokhan az qaramane mazanan. ma namefamom ke iin Massud BOZ che qaramanii baray ma "miljat tajek" karda, ke ma az aan khayen taraf dare konem??? o
27 آگوست 2009, 04:03, توسط سید جاوید " سادات "
فقط میخواهم به دشمنان مسعود مرد واقعی که ازناموس احمد نویسنده این سایت ودیگر کسانیکه با دشنام وتوهین میخواهند مجاهدخسته ناپذیری بنام مسعود را مخشوش بسازند که به قول معروف به لب لب .... دریا حرام نمیشود هرچند شما بد وبیراه بگوید دیگران بهتر دانند که حق کی بود وکی برای ازادی کشور وبرای دفاع ازناموس فروشان ایرانی صفت ومزدوران کلدار دفاع کرد کسانیکه به تومان ایرانی اثار تاریخی کشور را به باداران خود فروختند وکسانی هم که به کلدار ودالر ناموس این ملت را به عربها والقاعده فروختند امروز باید نام ننگین وطن فروشی خود ورهبران جنایتکارشان را بنحوی ازبدنامی نجات دهند بخدا سوگند اگر بیگانه گان اینقدر مینوشتند حرفی نبود ولی بتو مزدور ایرانی که درایران حتی لهجه ات را تغیرمیدهی وایرانی معرفی میکنی امروز خیلی خوشحال باش که ازشمیشر دلیرمردان به ارزویت رسیدی وبهتراست که اول بدانی که تو بزور کی این همه کامیابی وموفقیت وازادی را بدست اوردی ولی اینکه رهبرجنایتکارت را ملاعمر انگلیس ویا دیگران کشتند زورت را نمیبنی که حرف بزنی فقط به مجاهد مردی که دره ها را بخاطر نگهداشت ناموست بروی طلبان بست واخرین نکته را بدفاع ازمردم افغانستان بخودش نگه کرده بود ودرهمان جا ازدست بادرانت به شهادت رسید وامروز تو نامرد وطن فروش کار بادار عرب خود وامریکایی ات را می ستایی پس بدان وطن فروشانی مثل تو زیاد هستند واین همه عوعو کردنها جای را نخواهد گرفت وچهره جاویدان است واورا درحد پرستش مردمی که بخاطر دفاع ازوطن جنگیدند دوست دارند تو هرکی هستی باش وهرچه میخواهی بگو
19 سپتامبر 2009, 05:32, توسط اصیل کابلی
ناگفته های در مورد عبدالله
گفتمان دموکراتیک و اخلاق لازم پیرامون این گفتمان، درجامعه ی ازهم گسیخته ی افغانستان بیگانه میباشد اما تلاش کابل پرس? وسایر جراید وتارنماهای انترنیتی که برای نشر اندیشه های متضاد ومتفاوت ونهادینه ساختن ارزشهای دموکراتیک مصروف کارهستند، قابل قدر وستایش میباشد.
من سخت علاقه مند هستم که افکار و رفتار رهبران و شخصیت های سیاسی جامعه ما که در تداوم بحران افغانستان سهم داشته اند، باید به شدت مورد نقد قرار بگیرد تا درجه خدمت وخیانت شان به این ملت معلوم وروشن گردد.
من میخواهم که در این مختصر، درمورد شخصیت و کارکردهای آقای داکتر عبدا الله عبد الله بنویسم که درزمان حیات جنایتکار ملی احمدشاه مسعود از همسنگران نزدیک وتاثیر گذار در سیاست های او بوده است وهمچنان بعد از مرگ وی، وزیر امورخارجه افغانستان بوده است. اما قبل ازاینکه به اصل موضوع پرداخته شود، روی سخن اولم، با بانوی که داد از عدالت میزند یعنی فرشته حضرتی مسئول رادیو پیام زنان میباشد که چندی قبل رادیوی ایشان گفت وشنودی مفصلی را با آقای داکتر عبدالله ترتیب داده و مقدمه ی بلند بالای را نیز درتعریف ازشخصیت وی نگاشته بودند. راستش من وقتی که آن همه تعریفات وجملات زیبا وکلمات انتخاب شده را در توصیف شخصیت آقای عبدالله خواندم، ازشدت تعجب آب دردهنم خشک شد که چرا "فرشته" از "دیو" توصیف میکند. به نظرمن اگر داکتر عبدالله را دیو هم خطاب کنیم، در واقع به دیو اهانت شده است، اگر دیو یک چهره دارد و برطبق خصلت طبیعی خود رفتار میکند. اما داکتر عبد الله چندین چهره دارد و درهر چهره اش، بیلر جنایت وخیانت به مردم افغانستان وارزشهای انسانی میباشد.
حالا برسراصل مطلب می آیم و شخصیت ورفتار آقای داکتر عبدالله عبدالله را که ازهمسنگران نزدیک جنایتکار ملی احمدشاه مسعود بوده است وبااستفاده از اعتبار مسعود در میان شورای نظار برای خود نام ونشان دست وپا کرده است، مورد تجزیه وتحلیل قرار میدهم. هدف بنده ازنوشتن این مطلب، ارائه روشنی به دور از خصومت و تضاد شخصی میباشد که فقط به منظور تبین یک واقعیت صورت میگیرد. نگارنده آقای عبد الله را از دو چشم انداز متفاوت می شناسم. چشم انداز اول آشنایی شخصی خودم با وی میباشد که عمر این آشنایی ازده سال بیشتر نمیشود. چشم انداز دوم، کسانی را میشناسم که آنها با آقای عبدالله آشنایی طولانی وغیر رسمی داشته اند واز خصوصیات اخلاقی وماهیت اصلی شخصیت وی درک وتصویر دقیق دارند. براساس شناخت وبرداشتی که خودم از وی دارم، او را فاقد سواد سیاسی، فاقد اندیشه، فاقد صداقت سیاسی وفاقد تعهد به ارزشهای انسانی میدانم . من تعجب میکنم که آقای عبدالله چگونه بدون پشتوانه ی تحصیلات اکادمیک در سیاست ودیپلماسی وفقط با زبان شکسته وبسته انگلیسی درمقام وزیر خارجه دولت افغانستان برگزیده شده بود! سیاست خارجی یک کشور ازجمله پدیده های مهم وحیاتی آن کشور میباشد که برای مدیریت آن کسانی مانند آقای داکتر عبدالله، به این میماند که مستری را درجای داکتر بنشانند.
داکترعبدالله در دوران حیات جنایتکار ملی احمدشاه مسعود، در جمله دوستان خیلی نزدیک وی بودکه ازاعتماد کامل وحتی ازصلاحیت خیلی بالا درنزد وی برخوردار بود. اما رفتار واخلاق نامتوازن او درهمان زمان خیلی ازعلاقه مندان مسعود را آزار میداد ودرواقعیت سبب آزردگی خاطر آنها گردیده بود. اما جنایتکار ملی مسعود به رغم درک این واقعیت، او راهمچنان مورد عنایت قرار میداد. بعد از مرگ مسعود، زمزمه های بلند شد که آقای داکتر عبد الله در طرح قتل وی سهیم بوده است. هرچند تاهنوز دراین خصوص، اسناد ومدارک موثق ارائه نگردیده است اما ازقرائین چنین معلوم میشود که این اتهام دور ازواقعیت نیست. یکی ازخصوصیات اخلاقی آقای داکترعبدالله ..... او میباشد که او دراین راه تا سرحد افراط عمل میکند. برای کسانی که در راس مسایل مهم سیاسی ویا در دروازه های کلیدی قرار دارند، این خصوصیت زمینه وفرصتی بسیار مناسبی است برای سازمانهای استخباراتی که با استفاده از آن میتواند به اهداف خود نایل آیند.
میگویند که درسال اخیر زندگی جنایتکار ملی مسعود، سازمان استخبارات ارتش پاکستان آی اس آی، بااستخدام چند خانم جوان، زیبا وخوش ریخت، توانسته بود که آقای عبدالله را به دام انداخته واطلاعات مهمی را از طریق وی در مورد شرایط امنیتی جنایتکار ملی مسعود به دست بیاورد. هرچند که درتوطئه قتل مسعود کسانی دیگری نیز متهم اند، اما کارشناسان اطلاعاتی به این باور اند که اطلاعات بدست آمده از داکتر عبد الله درمورد شرایط امنیتی مسعود، برای تدوین طرح قتل وی بسیار کمک کرده است. باتوجه به نزدیکی داکتر عبدالله به مسعود وهمچنان باتوجه به علایق مفرطی که آقای عبد الله به ......... دارد، به نظر میرسد که سازمان استخبارات پاکستان ازاین فرصت استفاده ی قابل ملاحظه کرده باشد.
ازچشم انداز دوم، کسانی که با آقای عبدالله رابطه نزدیک دارند، اورا آدم بی سواد، بی کفایت، .........، وبی تعهد می شناسند. مهم تر ازهمه اورا دارای رفتار دوخصلتی می شناسند که ترکیب از رفتار زنانه ومردانه میباشد. علاقه شدید او به عطریات، استفاده از لوازم آرایش زنانه، افراط درخرید لبهاسهای گرانبها، اداهای زنانه وخیلی چیزهای دیگر ازجمله پدیده های اندکه در اخلاق ورفتار آقای عبدالله مشاهده میگردد و این پدیده ها درجامعه افغانستان رفتار واخلاق زنانه تعریف میشوند. بعضی ها دلیل زن باره بودن آقای عبدالله را مشکلات دورن فامیلی او میداند که درهرصورت، این گونه اخلاق ورفتار برای یک مدیرسیاسی عیب بسیار برجسته و ضعف آشکار تلقی میگردد. برعلاوه اینها، آقای داکترعبدالله فاقد تقید وتعهد به ارزشها ونورمهای مروج درمناسبات دوستی میباشد که در این راستا به هیچ معیاری تعهد وتقید ندارد.
لذا باتوجه به این خصوصیاتی که ازاخلاق وتفکر او برشمرده شد، قرار گرفتن چنین شخصیتی در راس مدیریت سیاست خارجی یک کشور، اهانت نابخشودنی به اراده وسرنوشت مردم افغانستان میباشد. کارنامه ی آقای عبدالله به عنوان وزیر امورخارجه دولت افغانستان، چیزی بیشتر از اهانت به اراده مردم افغانستان نمیباشد. ایشان لطف کند وبگوید که درزمان تصدی آن وازرت، چه خدمتی را برای اتباع افغانستان درخارج ازکشور انجام داده است ویا چه خدمتی را برای تامین منافع سیاسی افغانستان به ثمر رسانده است؟ یکی از دست آوردهای ننگین ایشان، عقد قرارداد سه جانبه با اداره مهاجرت سازمان ملل و کشورهای اروپایی میباشد که میزبان مهاجرین افغانستان میباشند. عقد این قرارداد سبب که هزاران نفر از هموطنان ما که به قیمت نقد جان شان خود ها را به کشورهای امن رسانده بودند، دوباره به افغانستان ناامن و پرخطر برگردند. اینها هرکدام شان، برای یک خانواده نان تهیه میکردند. اما دیپلماسی آقای عبدالله سبب گردید که این خانواده ها هرگز با شکم سیر نخوابند. من چندین نفر را می شناسم که در لندن زندگی میکردند وهرماه برای خانواده های شان درکابل، 500 دالر امریکایی می فرستادند. این مبلغ برای آنها ضمانت حیات شان بود که برای خود نان ولباس تهیه میکردند وبچه های شان را به مکتب می فرستادند. اما وقتی که براساس همین قرارد داد سه جانبه، آن عزیزان از لندن به افغانستان اخراج گردیدند، آن خانواده ها با هزاران مشکل ومصیبت دچار گردیده اند. البته این موضوع را کسانی خوب درک میکنند که قربانی این قرار داد بوده اند.
اما به رغم این خصوصیات اخلاقی وکارنامه های سیاسی، هنوز هم آقای عبد الله خودش را چهره حق به جانب احساس میکند وحتی مستحق ریاست جمهوری میداند. باتوجه به آنچه را که آقای عبد الله انجام داده است، به نظرمن وی مستحق نفرین ولعنت مردم افغانستان میباشد. اما اینکه او هنوزهم خواب وخیالات مقام سیاسی و زنهای خوش صورت وخوش ریخت را می بیند، مصیبت بزرگی است که مردم افغانستان را سالها به اسارت گرفته است. حتی شنیده میشود که جبهه متحدملی رایزنی های را درمورد کاندیداتوری وی به عنوان ریس جهمور آینده افغانستان روی دست دارد. اعضای رهبری جبهه متحد ملی باید این واقعیت را درنظر بگیرند که انتخاب آقای داکتر عبدالله به عنوان نامزد ریاست جمهوری، اهانت عریان به اراده و سرنوشت مردم افغانستان میباشد
نوت: مطلب فوق قسمتی از نوشته احمد کابلی است که با تغیراتی اندکی خدمت شما تقدیم میگردد. امیدوارم تا محترم کابلی نسبت این تغییرات از من آزرده نشوند.
11 می 2012, 08:04, توسط mohammad haroon
برادران افغانستانی آیاشما میدانید که حالا افغانها دیگر افتخارات وطن دوستی، وطن پرستی، انسان دوستی را ازکف داده. ومتعصفانه بجای وطن پرستی افتخارات وطن فروشی روی کارشد. اگر احمد شاه مسعود با اتحاد جماهرشوروی سوسیالیستی سابق و نظام ظالمانه طالبانه 20 سال بخاطر صلح و آزادی جنگید و صفت افتخار آمیز را نصیب خود و مردم خویش ساخت و پیشنهاد آتش بس را پذیرفت تا آخرین لحظات عمر خویش مبارزه نمود. امروز شاشجاع دوم حامد کزی وطن فروش بادولت فاسد وفاشتیک اش پیشنهاد فروختن افغانستان را پذیرفت و آنها بعد ازسال 2024 از پیشبینی سرنوشت کشور بی خبرافتاده و فقط به منافع حامیان خویش عمل نموده و ملت مظلوم را چوب تنور ابلیس پرستان و شیطان صفتان ساختند. بنده از عواقب تلخ ناگوار ائیکه در طول سه قرن اخیر درافغانستان بوقوع پویست و درآیند اوضاع کشور وخیم تراز گذشته قلمداد می کند.
شما قضاوت کنید که ازکدام فرد از افراد افغانستان درمورد تائید یارد پیمان استراتیژی سوال شده. مایک متل داریم میگویند شراب صداکن سرکه بفروش
این همه کارهای خود سرانه وفرمایشی است دایرنموده جرگه مشورتی- کنفرانس کابل- کنفرانس بن نتیجه فروختن افغانستان است.
قتل احمد شاه مسعود و حملات یازدهم سپتامبر 2001 نتیجه اشغال افغانستان وقتل اسامه بن لادن شلک نمودن موشک بواسطه پاکستان بالای ولایت جنوب غربی افغانستان زمینه وادارشدن کرزی رابه امضای پیمان استراتیژی وانمود میسازد.