صفحه نخست > دیدگاه > دوشیزگان، ازدواج موقت یا فحشا

دوشیزگان، ازدواج موقت یا فحشا

جامعه خواستار رهبانیت دوشیزگان است؛ فقها خواستار ....
آذر کیش
پنج شنبه 8 می 2008

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

با فروپاشی کلیسا بعد از قرون وسطی ، اخلاق کلیسایی و سرکوب غرایز جنسی برای تعالی روح آدمی رو به اضمحلال گذاشت و از آنجایی که بشر آن روز تمام بدبختی های خود را از مذهب ارائه شده توسط کلیسا می دانست پا روی تمام توصیه های آن گذاشت که همین سرخوردگی ها از مذهب منشاء پیدایش اخلاقی نوین گشت که سرکوب غرایز را عامل تمام گرفتاری ها و روان پریشی های اجتماعی می دید. این امر باعث تولد اخلاق نوینی در جامعه غربی گردید که انسان مدرن را دعوت به آزادی در روابط دو جنس مخالف می کرد.

باید به این نکته اذعان داشت که سرکوبی غرایز، خود عامل بیماری های گوناگون اجتماعی را به دنبال دارد. که یکی از حساس ترین غرایز همین غریزه شهوت میباشد که پیشوایان و علمای دین برای اطفاء و کنترل آن دو راه حل ارائه کرده اند. ازدواج دائم و ازدواج موقت. [1] ازدواج دائم را یکی از راه های اطفاء غریزه شمرده اند ولی ازدواج موقت یا متعه را برای جلوگیری از سرکوب این غریزه نهاده اند.

علی ابن ابیطالب خلیفه چهارم میگوید : اگر خلیفه دوم "عمر" بر من پیشی نمی گرفت ( ازدواج موقت را تحریم نمی کرد) برنامه آن را چنان تنظیم می کردم که جز شقاوت پیشگان کسی به زنا روی نمی آورد. [2]

مطلبی که بیش از همه جای بحث را می طلبد روابط دوشیزگان با جنس مخالف است ؛ که این موضوع از دید اجتماع یک نا هنجاری اجتماعی بوده و یک رابطه منفور، مهجور و غیر قابل پذیرش از دید خانواده های مذهبی و حتی غیر مذهبی است، تا جایی که حتی به آن با دید فحشا و بی بندو باری اجتماعی می نگرند. این موضوع یک بحث عمیق و پیچیده فقهی و اسلامی است که حتی پیشوایان دینی و فقها هم نسبت به آن دیدگاهها و نظرات متفاوت ارائه کرده اند؛ و علمای دینی نیز از پاسخ دادن صریح و روشن به آن سرباز می زنند.

این موضوع که آیا دوشیزگان می توانند بدون اجازه ی ولی (پدر یا جد پدری) ازدواج نمایند یا نه، هم از دید جامعه موضوع حساسی است و هم از نظر فقهی، در فقه اهل سنت و شیعه در این مورد اختلاف نظر وجود دارد. مالک معتقد است که ازدواج بدون اذن ولی صورت نمی گیرد؛ ابوحنیفه ، زفر ، الشعبی و الزهری معتقدند که اگر دوشیزه ای بدون اذن ولی با همسری شایسته ازدواج کند، جایز است. داود ، امام ظاهری ها در اینجا میان دوشیزه (بکر) و بیوه فرق قائل شده و می گوید ازدواج دوشیزه بدون اذن ولی جایز نیست، اما در مورد بیوه مانعی وجود ندارد.

در فقه شیعه نیز آرای متفاوتی ارائه شده است.همین تفاوت تاثیر خود را در آرای فقها نشان داده. که مؤلف مختصرالنافع اختلاف آرای فقها را چنین بیان می کند: ( درباره ازدواج دوشیزه بالغ و رشید اختیار او باخودش است. هرچند که پدر وی در قید حیات باشد. گفته شده که او می تواند هم در ازدواج دائم و هم موقت به تنهایی تصمیم بگیرد؛ همچنین گفته شده که تصیم به عقد میان او و پدرش مشترک است و هیچ کدام به تنهایی نمی توانندعقد را منعقد کنند، همچنین گفته شده که اختیار او دست پدرش بوده و او کاره ای نیست. برخی از فقها هم گفته اند که در عقد دائم مختار نیست، برخی نیز عکس این را گفته اند.)

با این همه آرای متفاوتی که از طرف فقهای دینی ارائه شده است مردم و جامعه همیشه سردرگم بوده اند که به آرای کدام یک از ایشان مراجعه کرده و آن را بپذیرند؛ از طرفی خود این فقها نیز به یک اجماع مشترک دست نیافته اند که در این مورد یک تصمیم قاطع و سریع گرفته شده و به جامعه آن را عرضه دارند، تا جایی که حتی هردو طرف مخالف و موافق، نظرات و گفته هایشان بیشتر در لفافه و پوششهای تو در تو بوده که این نیز باعث یک تصمیم گیری قاطع از طرف آنها صادر شده نمی تواند و از طرف مردم نیز غیر قابل پذیرش مینماید.

فقها، علما، پزشکان، روان پزشکان و حتی جامعه همه متفق القول به این هستند که غریزه جنسی باید به نوعی ارضاء شود؛ اما همه برای رفع این مساله که به چه طریق باید حل شود گریزان و از پاسخ روشن دادن به آن امتناع می ورزند.

یکی از روشنفکران ایرانی در سخنرانی اخیرش مثالی آورده میگوید: ( دختر جوانی که به دلیل افسردگی به پزشک مراجعه می کند، پزشک اینگونه نسخه تجویز می کند که چون شما 1 دوست پسر دارید افسرده اید؛ برای اینکه افسردگی ات مداوا شود، شما باید 5 دوست پسر دیگر هم برای خویش پیدا کنید تا افسردگی ات مداوا شود؛ و این گونه زندگی ات دچار تنوع میشود.) [3]

آیا این مساله حل شدنی مینماید؟ حل این مساله به عهده چه کسانی است؟ آیا خود جوانان و دوشیزگان و کسانی که رو به این کار می آورند؟ یا به دوش پیشوایان دینی؟ آیا این نوعی فحشاء است، یا یک مساله دینی حل نشده؟

كارنامه

گالری عکس


[1هیچ برنامه مدون و ضمانت اجرایی برای آن وضع نکرده اند

[2اصول کافی

[3رحیم پور ازغندی

واژه های کلیدی

حقوق کودکان و زنان
آنلاین :
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • آقای آذر؛ روی آوردن شما به نویسندگی قابل ستایش است، اما قبل از نیل به این مقصود متعالی باید اول با قوانین نویسندگی آشنایی پیدا کنید. کوپی کردن نوشته های دیگران تنها در صورت مجاز خواهد بود که با نام خود نویسندهء و با اجازه ای خودش دوباره منتشر گردد. در غیر این صورت این کار جزء تخطی های رسانه ایی محسوب و پی گرد قانونی دارد. امیدوارم که منظور بنده را گرفته باشید. درضمن برای بهبود املا و نگارش و بالا بردن سطح تفکر و اندیشه خود ابتدا باید در عرصه های مختلف مطالعه کنید. در این سایت جستجوگر پارسی شما میتوانید با وارد کردن واژه ای مورد علاقه خود به مطالب مورد علاقهء خود به زبان فارسی دست پیدا کنیدwww.parseek.com

  • آذر گرامی سلام

    از اینکه بچه کوشا و فکرمند استی خوشحالم ولی از اینکه به سویچ های بالا دست اندازی میکنی جای تاسف است در مورد اذدواج موقت خدمت عرض کنم که حلال پیغمبر حلال تا روز قیامت حرام حضرت پیغمبر حرام تاروز قیامت, یادت باشه که حضرت رسول با درک ماورائی که داشت امت مسلم را به این کار خیر دعوت کرد و خودش نیز به این سنت مقبول عمل میکرد, ثواب ازدواج موقت را در کتاب حلیه المتقین که کتاب مرجع شما شیعیان است را بخوانید, برای مثال یک گوشه از انرا برای تان بازگو میکنم ( هرکس بعد از جماع غسل کند به عدد هر موی که اب انرا لمس کرده باشد خداوند در بهشت یک قصر را برای او ثبت میکند ) اگر باورت نمیشود لطفا به کتاب مذکور مراجعه نمائید

    در جنوب کشور اگر ازدواج موقت رواج میداشت مردم به بچه بازی افتخار نمیکرد و اولاد مردم بی پیره دار به مکتب میرفت اگر از شهر قندهار میبودی اصل مطلب ام را درک میکردی, در پایان یک سوال از شما داشتم که پدر غوص اعضم پیر دست گیر را برایم بنویس که پدر ایشان کی بوده

    امید وارم که مثل خرد گرایان از نوشته ام ناراحت نشده باشید

    • ملاصاحب ! اول من بیچاره نمیفهمم که این عدد موی شامل موهای تمام بدن میشود یا تنها موی سر؟ بخاطر اینکه اگرباندازه موی تمام بدن قصر ثبت شود یا داده شود ، آنوقت برای ما هزاره ها که نسبت به مسلمانان عرب ، ایرانی ، پاکستانی ودرهمین مملکت خود ما نسبت به مسلمانان پشتون ، تاجیک ، قزلباش وغیره ازبابت موی شرمنده هستیم ، فکر نمیکنم جای یک خیمه دربهشت میسر شود چه رسد به قصر !!دوم مه خو بکلی ازقصر بی خبرهستم ونمی فهمم مساحت آن چند است وقصربطور معمول چند اتاق خواب ، چند سالون نشیمن ، چند حمام ودستشویی ، چند گاراج موتر ، چند اتاق لباسشویی وچند آشپزخانه میداشته باشد ؟ باغچه وحیات خلوت آن چه اندازه است ؟ حوض آب بازی وبالکونی واتاق ورزش هم دارد یانه ؟ و..... ازاین بابت نیز درقدم اول این قصرها قسمت وسهم بابای ملت ، کرزی ، معاونینش ، اعضاپارلمان وغیره رهبران چهادی بشمول مارشال فهیم میشود ومابیچاره گان را امیدی به ان نیست . سوم برای آدم غریب وبیچاره چون ماها رسیده گی به یک همسر مشکل است . نه ازلحاظ غرایض جنسی توان رسیدگی به بیشتر ازآن را داریم ونه ازلحاظ اقتصادی ، مخصوصآ اگر کارم درمعدن ذغال سنگ باشد وهفته یک شب بابدن وروان خسته بخانه برگردم ویاسالها درایران به خشت زنی ، مغنی گری وکارهای سخت ساختمانی مصروف بوده وهرچندسال یکبار بخانه برگردم ، دراینصورت ازیک همسر نیز قرضدار میمانم وخدا راشکر که این خانم ها هنوز ازدنیابیخبیر اند ونیز ازحق وحقوق خو محروم اند اگر نه خدا میداند که چی اتفاقی میافتاد!!!! بهر صورت نتیجه گیری این بیچاره وبی بضاعت این است که خدا رحم نماید که این رهبران اسلامی وباخبر ازفواید جماع وصیغه وتیغه ودولت اسلامی آقای کرزی همین خانه های گیلی وپدری را ازما نگیرند وما نسبت به توفیق آنان دردست رسی به آن قصرهای اخروی واین کاخهای دنیایی حسادت نداشته وثناگوی هستیم .

    • سلام ااسم من شهزاد است .
      و من می خواهم در مورد فحشا برای شما عزیزان چیزی بکویم.
      پیام من این است که فحشا یک عمل بسیار بد است و کسانیکه این عمل ناشایسته را انجام می دهد باعث قهر ایزد متهال (خداوند "ج"
      می شود و این عمل می تواند که شما را درزندگی همیشه غمگین باقی بماند پس ما نباید این عمل زشت را انجام دهیم.
      با احترام

      شهزاد انصاری

  • میگویند شبی در سفر یک ملا در خانه یک ترد دهاتی مجبور به سپری کردن شب شد.مرد دهاتی که فقط یک بستره داشت به ملا گفت >ملاصاحب ما یک لحاف داریم که من و عیالم و طفلم ازان استفاده میکنیم و فقط یک پالان خر داریم که میتوانی ازان استفاده کنی.ملا گفت:لاحولو لا...اگر از سردی بمیرم این کار را نمیکنم.دم دم صبح ملا بی طاقت شده کفت :او ادم کدام جیزی نداری بالایم بیاندازی؟دهاتی کفت فقط یک پالان خر.ملا گفت نامش را نگیر خو بالایم بیانداز.

    ازدواج موقت صد درصد یک فحشای مذهبی است اما نامش را نمیگیرند.یعنی فاحشه خانه رسمی راجستر شده در ایران.

    • جناب شیخ الرئیس حسن علی مهدی زاده (رح)

      اگر ازدواج موقت فحشاست، پس چرا حضرت رسول الله (ص) به آن اجازه داد؟ چرا ابوبکر صدیق (رض) و حضرت علی (ع) با سایر پیشوایان اهل تشیع (ع) به آن اجازه دادند؟

      ازدواج مسیار چگونه ازدواجیست و تفاوت آن با ازدواج موقت اهل تشیع در چیست؟ آیا این هم بفکر جنابعالی فحشاست؟

      ثانیاً اگر ازدواج موقت فحشاست پس تفاوت و برترئ ازدواج دایم در چیست؟

      ثالثاً راه حل پیشنهادئ شما برای افرادیکه نمیخواهند آلوده به زنا، استمناء و لواط گردند و در عین حال در موقعیتی نیستند که ازدواج دایم کنند، چیست؟

      لطفاً عوام الناس را منور فرمایید!

    • آقای مهدی زاده؛به نظر من شما خیلی بنیادگرایانه می اندیشید، آیا مسئله ای صیغه یا به عبارتی ازدواج موقت یک امری منطقی نیست ؟ مسلما یک امر کاملا منطقی می باشد. چون هر زنده جان از غریضه جنسی برخوردار است و انسان یکی از افراطی ترین موجود در این عرصه میباشد. برقراری ارتباط جنسی برای یک انسان جزء از ضروریات اولیه و در رده ای چهارم قرار دارد. هیچ انسانی نمی تواند برای ابد خود را از برقراریی ارتباط جنسی محدود نماید، در صورت عدم دست یابی به حلال مجبور می شود که به حرام دست بزند، خوب بهتر نیست که همان حرام را هم حلال ساخته و به صورت مجاز این ارتباط را برقرار نماید تا از بد بینی مردم نسبت به خود در امان بماند؟؟ نکاح خواندن چند کلمه ای عربی بیش نیست هیچ فرقی هم بین نکاح دائمی و نکاح موقت وجود ندارد. اگر نکاح موقت را شما فحشاء می دانید پس نکاح دائم هم چیزی بیش ازین نیست.
      نکاح چیزیست که انسانها با خواندن چند کلمه ارتباط جنسی را به زعم خوداز طرز حیوانی جدا ساخته و برای خود حلال و انسانوار می پیندارند. و بس

    • ببینید جناب مهدی زاده : اگر با کمی تساهل از سوی علما و زیر پا گذاشتن تعصبات جاهلانه از سوی مردم ازدواج موقت ترویج گردد جامعه ای مدرن خواهیم داشت که جوانان آن ( پسر و دختر ) به جای اینکه ساعت ها عمر خود را برای ساختن فانتزی های سکسی دست نیافتنی سپری نمایند به فراگیری علم و فن هزینه خواهند نمود . دوست عزیز خود می دانید که غریزه جنسی یکی از مشکلات لاینحل جوامع مسلمان است و با افزایش مدرنیته که یکی از اثرات آن بالا رفتن سن ازدواج است این معزل رشد سرطانی خواهد نمود . به خاطر داشته باشید با این راه حل هیجگاه به سوی رواج مسایل جنسی غیر متعارف همچون همجنسگرایی و ... نیز نخواهیم رفت .

    • ازدواج موقت یک مسئله مورد اختلاف بین مسلمانان است و علت آن هم مربوط به صدر اسلام می شود. وقتی سربازان مسلمان به غزوه می رفتند و مدت زیاد از عیال خویش دور بودند لذا از اینکه به عمل نا مشروع جنسی دست بزنند در هراس بودند ، عده از صحابه نزد رسول الله (ص) رفتند و از او خواستند تا اجازه بدهد خود را خنثی کنند ولی رسول الله(ص) به شدت از این عمل اصحاب را منع کردند و به جای آن دستور دادند تا ازدواج موقت کنند. در نتیجه مشکل اصحابی که به غزوات می رفتند حل شد. بعد از وفات رسول الله(ص) در زمان ابوبکر صدیق (رض) ازدواج موقت رواج زیاد داشت. بعد از وفات ابوبکر صدیق (رض) زمان خلافت عمر فاروق (رض) ازدواج موقت منع گردید چون خلیفه وقت از این می ترسید تا از ازدواج موقت سو استفاده صورت گیرد لذا آن را ممنوع قرار داد.
      در زمان عثمان (رض) جامعه اسلامی با فتنه روبرو بود و به این عمل توجه صورت نگرفت و عثمان (رض) کدام نظری در باره ازدواج موقت نداده است و در زمان او عده ای به آن عمل می کردند و عده ای آن را جائز نمی دانستند.
      در زمان خلافت علی (رض) در این زمینه به صورت قاطع فرمان دادند تا به آن دوباره عمل شود .
      پس به این نتیجه می رسیم که در زمان رسول الله (ص) اختلاف در مورد ازدواج موقت وجود نداشت. آغاز اختلاف در زمان عثمان (رض) صورت گرفته است. و تا حال ادامه دارد. علت اختلاف در برداشتهای دو جناح مسلمانان صدر اسلام است که متا سفانه مسلمانان را به دو بخش شیعه و سنی تقسیم نمود.
      اگر تاریخ اسلام را به دقت ملاحظه کنیم می توان در این زمینه معلومات کافی بدست آوریم لذا از برادران و خواهران تقاضا می کنم تا تاریخ اسلام را به دقت مطالعه کنندو بدون دانش و بینش نظر ندهند.
      در حال حاضر کنیز و برده به صورت رسمی وجود ندارد ولی از لحاظ اصول اسلامی امری کاملا درست است. یک شخص می تواند کنیزها و برده های زیادی داشته باشد و هر کدام را که خواسته باشد آزاد کند یا به کسی بخشد.
      ولی حالا کسی به آن عمل نمی کند و کنیز داری و برده داری تقریبا وجود ندارد.ازدواج موقت نیز چنین است.

    • دوست عزیز اقای اذر سلام!نوشته شما برای من فاقد وضوحیت کامل در مورد مطالب ارائه شده بود.من ندانستم که هدف شما طرح مشکل فحشا و راه های جلوگیری از ان بود یا اینکه سوال صلاحیت زن در نکاح بدست کی میباشد را طرح نموده اید ،و یا سرکوبی غریزه جنسی و مشکلات ناشی از ان بود. اما به گمان اغلب خلاصه از مجموعه همه و انهم صرف در قالب تفکر فردی خلاصه میشد.دوست عزیز یک نکته را در اینجا میخواهم به شما و سایر عزیزان علاقمند که در اینجا اظهار نظر کرده اند عرض کنم که نوشته شما صرف یک نظر شخصی و تحت تاثیر مذهب خاصی از دین اسلام میباشد،و نه نتیجه یک کاوش و جستجوی علمی و بدور از تعصبات مذهبی. فلهذا فاقد ارزش یک اثر تحقیقی است.در یک اثر تحقیقی ،محقق با در نظر داشت یک واقعیت و عوامل موثر ایجاد ان با مطالعه همه جانبه در جوامع مختلف بشری ،با در نظر داشت ارقام و حالات عمومی و استثنایی بدون انکه به فکر اثبات طریقه خاصی یا فرضیه مشخص باشد بررسی و مطالعه مینماید.در حالیکه شما یک طرح را که متاثر از مذهب خاص است به شکل یک راه حل الهی و واقعی و غیر قابل انکار پیش پا گذاشته اید.اگر هدف تان اثبات درست بودن این نظر باشد ،شما درراه درست تحقیقی نرفته اید.البته این یک واقعیت است که همچو مطالعات ماه ها وقت را در بر میگیردومصارف کافی را تقاضا مینماید. اما نتیجه ان موثق تر و دقیق تر و قابل اعتماد تر است.میخواستم از شما بپرسم که :مگر شما با چند نفر روسپی یا تن فروش مصاحبه کرده اید؟عوامل فحشا را هم ننوشته اید.با چند نفر که ازدواج موقت کرده اند نظر شان را جویا شده اید؟ مخصوصآ نظر زنها را که طرف مقابل نکاح موقت قرار دارند.ضمنآ با چند طفل و یا جوانی که محصول ازدواج موقت اندو در مورد مسائیل عاطفی شان تحقیق نکرده اید.صرف نظر تانرا که صد در صد متاثر از مذهب تشیع و انهم از موقف یک مرد ،مورد سنجش قرار داده اید.و انهم همه مشکلات را بدوش یک خلیفه دیگری از اسلام که مورد پسند اهل تشیع نمیباشد قرار داده اید.( الا بلا در گردن ملا)

      در صحبت در مورد فحشا دوست عزیز ( میران ) نوشته مناسبی ارائه کرده اند .که در همین صفحه موجود است اما اگر در مورد مبارزه با فحشا صحبت کنیم بواقعیت در یک مقاله که صرف چند دقیقه و یا چند ساعت ما را در بر بگیرد نمیتوانیم همه علل انرا و راه های بیرونرفت انرا بررسی نمائیم.شما از قول جناب علی گفته اید که اگر جناب عمر در پروسه اجرای صیغه مشکل ایجاد نمیکرد،این معضله را جناب علی میتوانست بکلی حل نماید.به نظر من اگر این گفتار هم اگر واقعآ از علی باشد،بیشتر به وعده های انتخاباتی کاندیدان سیاسی شباهت دارد تا به حل واقعی معضل فحشا.اگر ممنوع قرار دادن نکاح موقت را در زمان حاکمیت عمر به نظر شما این شکل از نکاح را مبدل به یک تابو نموده باشد،که از اثر این ممانعت مسلمانان تمایل به صیغه رااز دست داده که در نتیجه سبب ازدیاد فحشا گردیده باشد هم من نمیتوانم بپذیرم.اگر صیغه تابو است ،زنا از ان هم تابوی بزرگتر میباشد.حال اگر این نوع نکاح در جوامع اسلام با اکثریت سنی نشین یک تابو باشد.(مثلا در افغانستان) ،در یک کشور با اکثریت اهل تشیع مشکلی نداشت.حال اگر شما تهران را مثال بدهید،اهل سنت فاقد حتی یک مسجد جامع در ان شهر میباشند،و ایده سنی گرایی بسیار ضعیف میباشد.در حالیکه فحشا بمراتب در این شهر و کشور ایران نظر به سایر کشور های سنی نشین بیداد میکند.در حالیکه در این کشور حدود الهی جاری بوده و از انقلاب اسلامی حدود سه دهه سپری میگردد.تربیه اسلامی و پرورش اخلاق عالیه اسلامی باید سبب بروز چنان یک روحیه روحانی در ایران میگردید که فحشا چه ،باید که دستگاه پولیس را نیز نظر به عدم نیاز و عدم وقوع جرایم رخصت میکردند.

      اقای اذر خان ، ازدواج و یا انتخاب همسر ،خرید یک جوره لباس نیست تا اگر روز بعد یشیمان شدید دوباره انرا به فروشنده برگردانید.ازدواج که خود یک عقد قرار داد میباشد،صرف برای ارضای امیال شهوانی از طریق رسمی و حقوقی ان نیست.بلکه هدف از ان ایجاد یک کانونی است که بنام خانواده یاد میکنید ،که در این کانون چه زن و چه مرد به ارزوی زنده گی مشترک،تولد فرزند و ادامه نسل ،رفع عطش عاطفی و انسانی،و سایر مسائیل که انرا بنام نیازمندی های انسانی به اجتماع ،مصونیت و اعتماد و همدلی و دوست داشتن همدیگر خلاصه گردند میباشد.از جانب دیگر از اثر این ازدواج و یا وصلت جنسی ،انسانهای جدیدی پا به عرضه حیات میگذارند که همه دارای قدرت تفکر،احساس ،عاطفه و نیازمندی های بشری به شمول لباس و غذا و تعلیم و تربیه میباشند.یک مرد و یک زن که مسولین بوجود اوردن این اطفال اند،در قبال انها مسولیت نیز دارند.( در بعضی کشور های اروپایی تا سن 21 سالگی اطفال شان).ضمنآ هم مردان و هم زنان در مقابل همدیگر مسولیت های زیاد اخلاقی و اجتماعی دارند.وهدف از نکاح ان نیست تا مردان شهوت را از خود دفع کنندو خویش را سر حال احساس نموده بفکر پیدا کردن فرد بعدی برای مقاربت بعدی باشند.و زنان هم امروز از اغوش یک کس به اغوش فرد بعد بلغزند.البته به نظر من این مهم نیست که در جریان این قرار داد چند جمله مذهبی گفته شود یا نه ،مهم نیست.اما این قرار داد باید در چوکات قوانین مدنی با در نظر داشت منافع جانبین و اطفال عقد گردد.

      ازدواج موقت و صیغه در صورتیکه با همه جزئیات ان مدرن گردند و با در نظر داشت منفعت زنها ،اطفال و مردان صورت بگیرد .شاید ایجاد مشکلات زیاد عاطفی و انسانی را سبب نگردند.اما برای از بین بردن فحشا و لواط قطعآ موثریت ندارد.برای واضح شدن هدفم به شما از یک جامعه ازاد اروپایی مثال میاورم:زنان و مردان میتوانند در صورت مذهبی بودن شان در کلیسا ازدواج مذهبی نمایند.و یا بدون دخالت مذهب با رضایت هم در شهرداری ها قرارداد و صلت خود را امضا نمایند.البته نظر به خواست خودشان بدون دعوت و موافقه حتی یک نفر هم میتوانند اینکار را بکنند.و یا بدون ازدواج، یک مرد و یک زن در یک خانه با هم تا وقتی که خواسته باشند میتوانند زندگی مشترک کنند.و کسی هم نمیتواند مانع شان گردد.(اکثرآ جوانان شان به این شکل تمایل دارند) و یا با هم دوست پسر و دختر گردند و با هم روابط جنسی داشته باشند.اما اگر به اعلانات روز نامه ها ،تلویزیونها،انترنت و بازار های فحشا دقت کنید ،هزاران زن در سن و سال مختلف در مقابل مزد،و حتی خانم های مجرد با سنین بالا تر بصورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دارد.باز در این میان کسانی اند که فاقد هر گونه تمایل با جنس مخالف خود میباشند،صرف با هم جنس خود مقاربت دارند که تحت اسم همجنس باز شهرت دارند.این اخری ها به هیچ صورت با زنان همبستر نمیگردند.و یا خانم های هم جنسباز که هرگز با مردان در یک بستر نمیخوابند.حالا شما به من بگوئید که با وجود نبود تابو های مذهبی و اجتماعی به میزان جوامع شرقی و با وجود همه امکانات چرا همجنس بازی از بین نرفته است.بلکه همجنس بازان با تکمیل سن 18 میتوانند با هم ازدواج کنندو از هم میراث ببرند.

      صیغه از نظر شما که یک مرد جوان هستید معنی دیگری دارد.اما اگر شما یک خانم جوان میبودید که همسر تان هر روز خانم جوانی را صیغه میکند،انگاه برداشت دیگری داشتید.و اگر شوهر تان پس از باردار شدن تان شما را با دستان خالی از خانه اخراج میکرد باز قضاوت دیگری داشتیدو اگر هر روز خواهران ما با یک مرد صیغه میشدند.و هر هفته مادر ما با اقای دیگری میرفت ،باز فکر دیگری به خاطر ما میرسید.حالا در مورد خانمی فکر کنید که هر هفته شوهرش صیغه جدیدی میکند.و دیگر قادر به رفع نیاز جنسی همسرش نمیباشد،فکر نمیکنید که این خانم در غیاب همسرش با مرد دیگری همبستر گردد.دوست عزیز من آذر خان با وجود انکه من فاقد دین هستم اما حاضر نیستم در موجودیت همسرم با خانم دیگری تحت هر اسم و رسم به بستر روم.و دوست هم ندارم تا فرزندان من (دختر من)تحت نام نکاح موقت هر روز در کنار داماد دیگری باشد.و به همین ترتیب در مورد خواهر و مادرم.حال اگر خودم محصول ازدواج صیغه بودم و مثل فرزند یک کنیز از همه حقوق محروم بودم و پدرم مرا به حیث فرزند به رسمیت نمیشناخت ،خودم را زیاد خوشبخت احساس نمیکردم.به نظر من هر مرد با یک زن در یک موقع وصلت نموده و با تمامی مسولیت های خود در قبال همسرش اگاه بوده و همه را بپذیرد.زنها نیز به همین ترتیب.و منفعت اطفال بالا تر از منفعت زوجین ارزش داده شوند.انگاه میتوان با اعتماد بیشتر و ارامش خاطر زندگی کرد.

      به امید انکه به زنها نه به چشم وسیله رفع نیاز جنسی نگاه کنیدوبعد از استفاده، انها را مثل کاغذ تشناب بدور بیاندازید.شما خو فراموش نکنید که یک روشن فکر هستید.و جهانرا از سوراخ تنگ سوزن (مذهب)مشاهده نکنید.به این ارزومندی با شما وداع میکنم.اینرا در نظر داشته باشید که زنها انسانها اند مثل من و مثل شما.دارای حقوق کاملآ مساوی با من و شما اند.انها حق دارند همسر خود را انتخاب کنند.و حق دارند که نگذارند که مقابل چشمان شان همسر شان با زنی دیگری همبستر گردد.ولو تحت هر اسمی.

    • توضیحات آقای عبدالله چند سوال را درذهن آدم بوجود میآورد . 1- رفتن سربازان اسلام به غزوه ودوری ازعیال مربوط زنان آنها نیز میگردید ، یعنی نسبت به آن سربازان خسته وناراحت درکارزار دشوار جنگ وقرار داشتن دریک عالم بین مرگ وزنده گی ، زنان آنها بیشتر درمعرض فشار شهوت قرادر داشتند ، آنهم زنان ارضا ناپذیر عرب ، پس نظر نیک رسول خدا چرا تنها سهم سربازان مرد گردیده است ؟ 2- طوریکه شنیده ام جهاد برزن ومرد مسلمان فرض است ، اگر عملآ درانجام این وجوب دینی زنان شرکت میکردند ویاشرکت کنند وبه هواهای نفسانی چون مردان گرفتار باشند ، درآنصورت ازنفع ازدواج موءقت آنان نیز بهره مند خواهند شد؟. 3- معلوم است که سربازان خداجوی عرب بی نهایت تحت تاثیر غرایض جنسی قرار داشته اند که حتی درسرکوب ومهار نمودن آن ناتوان وعاجزبوده ومحمد را ناگذیر به وضع احکامی نموده که بعدازاو پیروانش الی دامنه قیامت دچار اختلاف ونفاق گردیده اند واین سنت گرانبهای اسلامی بریک فرقه روا وبرفرقه دیگر ناروا وحرام است . آیا ازاین ضعف نفسانی سربازان اسلام نتیجه نمیشود که دستور محمد درواقع راضی نگهداشتن سربازان هوس بازاش بهرقیمت بوده ؟چنانچه ازتشویش خلیفه دوم نیز نتیجه میشود که ازنظرعملی ازدواج موءقت درهمان اوایل یک سوء استفاده جنسی ویک ابزار ارضای شهوت برای مردان مسلمان بوده است .4- آقای عبدالله میفرماید که امروزه به ازدواج مؤقت عمل نمیشود! ایشان بنظرم درین رابطه بی اطلاع است وبجواب ایشان باید عرض داشت که ازدواج مؤقت درنزد علمای دینی شیعه درکل ودرایران اسلامی بخصوص ازاحکام معتبر، بامنزلت وپرفیض بشمار میرود ووسیله ای مهمی است دردست متشرعین وروحانیت که بااستفاده ازآن همیشه نزد روحانیون کوچک سربلند اند!! رسیده گی به این مسئله ودرکنترل داشتن منجمنت آن تامبادا خدای نکرده این کار بشکل غیراسلامی صورت نگیرد!! امروزه درایران ، افغانستان ، عراق ، پاکستان وغیره کشورهای اسلامی بیک منبع مهم اقتصادی مبدل گردیده است . 5- در رابطه به حمایت ازبرده داری ، دراختیارداشتن وتصاحب انسانهای بیشماری بنام کنیزوبرده که متآسفانه دراسلام بمنزله قانون واحکام آسمانی پذیرفته شده است ، آقای عبدالله صادفانه برخورد نموده ومعترف است که این حکم دراسلام قابل قبول است وایرادی درآن وجود ندارد ، ولی درعین حال وی علاوه مینماید که درشرایط کنونی به آن عمل نمیشود !! اینکه امروزه درجهان اسلام برده وکنیز بشکل رسمی وجود دارد یانه ، بدبختانه گذارشهای مستندی وجود دارد که درکشورهای مختلف اسلامی ازغرب آفریقا گرفته تاشرق آسیا امروزه برده داری ( داشتن کنیز وغلام ) به اشکال مختلف وجود دارد ودرهمین کشور های اسلامی عرب منجمله کشور سعودی ازکنیزان استفاده جنسی نیز صورت میگیرد وبهره کشی اقتصادی نیز بشکل بی رحمانه ای انجام میشود . آنجائیکه وجود ندارد وعملی نمیگردد نه بخاطر تجدید نظر دردستگاه فکری نظامهای اسلامی ، بلکه در بیداری وآگاهی مردم ونیز بالنسبه دربهتربودن وضعیت وظرفیت های اقتصادی مردم میباشد . لازم بیاد آوری است : درشرایط که ازنظررسمی بشریت مترقی وجوامع متمدن بیش ازیک قرن است که برده داری را محکوم ومغایر اخلاق ، شرافت وعظمت انسانی میدانند واصل 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز برده داری را رسمآ محکوم وممنوع اعلام میدارد وحتی تماشای روایت های تاریخی آن درصفحات رسانه های تصویری وپرده های سینما برای نسل امروز زننده وقبیح بنظر میرسد و..... معلوم نیست دوستان ما چگونه بخود اجازه میدهند که ازداشتن جواز ازلی این آیین قبیح ، ظالمانه وناپسند درطریقت دینی شان افتخار نمایند .به امید روزیکه افغانستان مظلوم یک جامعه آگاه وسربلند رادرخود بپروراند.

    • پس ازدواج مسیار برای پولدار , تجار و زن دار است نه برای مجرد و فقیر و بی پول در مقابل برای زن هم چیزی نمی دهند تنها ارضا ی جنسی و دوری از خانم اصلی اش در ان نهفته است نوش نوش برادران عرب !!

      اما کدام زن میتواند به ازدواج مسیار راضی و عمل کند ؟

  • man be ketab heliat-ul-motaqin chandan eteqad nadaram. wa fekr mikonam ke chandan elmi nist. wa rewayat ha ei ke shoda sanad zaeif darand wa qabel etemad nist.

  • سلام اول اینکه عکستو بزار گوشه نه اون وسط که باد مطالب با موضوع قاطی میشه.
    دوم اینکه به من سر بزن از وبلاگو دیدن کن بعد خوندن کامل مطالبم نظر بده.
    و اخر اینکه خوشحال میشم بهم کمک کنی مرسی.ایدیم رو ایمیلمه خواستی ادد کن.

    آنلاین : http://narbe.blogfa.com/

  • جناب محترم فقط یک نکنه را راجع به این موضوع می خواهم عرض کنم البته مطابق به نوشته شما که گفته بودید " روابط دوشیزگان با جنس مخالف است ؛ که این موضوع از دید اجتماع یک نا هنجاری اجتماعی بوده و یک رابطه منفور، مهجور و غیر قابل پذیرش از دید خانواده های مذهبی و حتی غیر مذهبی است، تا جایی که حتی به آن با دید فحشا و بی بندو باری اجتماعی می نگرند."

    پس ارتباط مادر شما با مردی که نامش پدر شماست، و یا خواهرتان با مردی که به عنوان شوهر خواهرتان یاد می شود هم یک رابطه منفور و غیر قابل پذیرش است.

    البته این نکته را فقط مطابق به بیانات خود شما عرض کردم و هیچ قصد بی ادبی ندارم اما لطفا در هنگام نوشتن تلاش کنید که راجع به یک موضوع اطلاعات جامع و کامل کسب کنید و سپس شروع به نوشتن نمایید.

  • دوستان عزیزمن اگرچی تشعه نستم اما راجع به یک مسله باید
    یادآورشوم که صیغه ازجمله سنت های روسول خدااست ما به هیچ وجه نه میتوانم ازسنت اون رسول سرپیچی نمایم باید به عنوان یک اصل قبول داشته باشیم
    دوم صیغه مانع روابط نامشروع میان جوانان میشودباید این هم دانسته باشیم
    سوم هرکس به خاطرمرفوع ساختن غریزه جنسی خود.ودوری جوی ازحرام میشودفکرکنم یک اجری بزرگی را ازطرف خداوند دریافت میکند
    چهارم باید تنگ نظرنبوده باشیم
    پنجم من خودم تصمیم گرفتم حداقل عمل به سنت رسول یک بارصیغه نمایم
    تشکرازکابل پریس

    • شایان بچو! خواهرانت را هم با این حدیث مبارک داخل ثواب میکنی یا تنها خودت را. اگر خواهرانت هر روز صبح به صیغه یک نفر درایند و اینکار را به خاطر ثواب در طول ده سال ادامه بدهند. تعداد یازنه هایت را محاسبه کن.

  • در مذهب اهل سنت و جماعت جای برای صیغه وجود ندارد، این را قبول دارم که پیامبر ما حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در اوایل اسلام صیغه را اجازه فرموده بودند، اما نباید فقط همان اجازه ایشان را ملاک اعمال خویش قرار بدهیم.
    فراموش نکنید!!!!!!!!!
    اجازه صیغه در اوایل اسلام بود اما بعدا پیامبر گرامی ما انرا حرام قرار دادند حتی علمای شیعه نیز به حرام بودن صیغه روایاتی را از نبی کریم صل الله علیه وسلم نقل کرده اند.
    عالم بزرگ شیعی همچون طوسی در کتاب التهذیب 2/186 والاستبصار 3/142 والحر العاملی در کتاب وسائل شیعه 14/441 نقل می نمایند: از زید بن علی روایت است که ایشان از پدرانشان و آنان نیز از حضرت علی نقل می کنند که ایشان فرمودند: پیامبر اکرم -صلی الله علیه وسلم- در روز فتح خیبر گوشت الاغ و نکاح موقت را حرام گرداندند.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس